2012. december 12.

Nutellás bonbon

Annyira, de annyira egyszerű bonbont készítettem. Igaz, nem házi a belevaló, de gyorsan megvan és imádom. Egészen kicsi korom óta. Akkoriban még az itthon kapható, növényi zsírokkal teli mogyorós bonbonért rajongtam, aztán külföldről beesett hozzánk a Nutella, majd a Ferrero Rocher. Na, onnantól megvolt a szerelem, és a mai napig el sem múlt. Igaz, ferrero rochert nem nagyon fogok tudni készíteni (a belső, roppanós ostyaréteget imádom, de halvány lila gőzöm nincsen, hogyan tudnám házilag is olyanra készíteni), de ez a mogyorós-nutellás bonbon legalább egy icipicit kielégíti és csitítja a bennem tomboló rajongást a nutella iránt.

Hozzávalók 30 db bonbonhoz:
200 gramm jó minőségű tejcsokoládé

a töltelékhez:
nutella
30 db mogyoró

A csokihüvelyek elkészítése ugyanúgy történt, mint az előző bonbonoknál, azaz fogtam 200 gramm tejcsokoládét és a háromnegyedét vízgőz felett egy tálban megolvasztottam. A maradék egynegyed részt nagyon apróra vágtam és apránként az olvadt csokihoz adtam, kevergettem, amíg el nem olvadt. Mire az összes aprított csoki elolvadt, a csokoládém 30 fokos lett, ami tökéletes hőmérséklet a bonbonkészítéshez. A kevergetés pedig elengedhetetlenül szükséges a temperáláshoz, azaz a csoki kristályszerkezetének megváltoztatásához, különben a dermedt csoki nem lesz roppanós és fényes, ráadásul pár nap múlva kifehéredik. Ezután a szilikon bonbonformákat egy tiszta ecsettel kikentem az olvadt csokival és a hűtőbe tettem dermedni. Kb 10 perc után megnéztem, a csokihüvely tökéletesen megdermedt, és újra átkentem csokival, nehogy valahol túl vékony legyen és a formából kinyomva összetörjön.

Újabb pár perc dermedés, majd először a mogyorószemeket rakosgattam a hüvelyekbe, majd egy kiskanál segítségével a tölteléket is rászedtem.
Figyeljünk, hogy a töltelék semmiképpen ne érjen a hüvely fölé, legyen hely a talpnak is!

Ismét hűtőben pihentetés, majd 10 perc múlva (amikor a töltelék kicsit megdermedt), a maradék tejcsokit mikróban felmelegítettem, majd jól összekevertem és kiskanállal óvatosan a töltelékekre csorgattam, az ecsettel a tetejét elegyengettem - azaz talpakat készítettem. Ismét hűtő, fél óra múlva pedig szépen kifordítottam a bonbonokat a szilikonformákból.



2 megjegyzés:

  1. Marka, Te már sötétben, félkézzel is tudsz bonbonozni! grat-grat-grat!!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Ági, de azért még nem vagyok olyan profi:-)De a család és a barátok örülnek, az tuti!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...