2012. december 31.

Marokkói vöröslencse leves

Itt a szilveszter és persze az új év és az ember ugyebár babonás. Én pedig még babonásabb vagyok és tartok bizonyos szokásokat. Ilyen például, hogy minden szilveszterkor eszünk lencsét. Mivel a családból senki nem biztos abban, hogy 31-én vagy 1-én hat a varázsa, így jó nagy adagot szoktam csinálni és így jut mindkét napra is:-) És elsején még jól is esik az enyhén másnapos gyomornak. Eddig lencsefőzelék volt a sláger, idén úgy döntöttem, legyen egy leves. És mivel a piacon gyönyörű vöröslencsét láttam, már nem is gondolkodtam tovább: vöröslencse leves lesz. Ráadásul Trollanyunál találtam is egy fantasztikusan fűszeres, marokkói lencselevest, amit végül ma el is készítettem.
Nos, a vélemény egyöntetű: eszméletlenül finom, ízes leves, amiből éppen sikerült megmentenem holnapra is egy kis adagot, hogy mégiscsak gazdagok legyünk!
Köszönöm a receptet Erzsi, csatlakozom a vöröslencse leves rajongók táborába!

Hozzávalók:
500 gramm vöröslencse
1 1/2 liter zöldség alaplé (vagy sima víz)
4 gerezd fokhagyma apróra vágva (vagy fokhagymanyomón áttörve)
1 teáskanál őrölt kömény
2 teáskanál őrölt koriander (én mozsárban törtem össze egész koriandert)
1 teáskanál őrölt fűszerpaprika
1 teáskanál kurkuma
1/4 teáskanál őrölt fahéj (tessék bátran beletenni!)
1/2 teáskanál őrölt bors
1 konzerv hámozott,kockázott paradicsom
1 csipet szárított, mozsárban összetört chilipaprika
citromlé
tejföl ízlés szerint
petrezselyemlevél a tálaláshoz


A vöröslencsét szerencsére nem kell előző este beáztatni (anélkül is hamar megfő), így éppen csak leöblítettem vízzel és félretettem. Aztán kevés olajon a fűszereket megpirítottam, majd hozzáöntöttem a lencsét, felöntöttem a zöldség alaplével és fedő alatt főztem kb 30 percig alacsony lángon. Majd hozzáadtam a paradicsomot is, összekevertem és újabb fél óra alacsony lángon történő főzés következett. Ezután tálaláskor meglocsoltam citromlével (ezt szerintem mindenki magának "állítsa be", savanyúságtűrés függően), kevés tejfölt szedtem a tetejére és már kanalaztuk is pocakba.
Naaaagyon-nagyon finom, fűszeres leves, még sokszor el fogom készíteni!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy ízlett nektek is ez a leves:)
    Boldog új évet kívánok Neked és a Családodnak is:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...