2012. december 30.

Gránátalmás narancs lekvár

Tegnap megláttam egy csodás fotót, Ági tette közzé, fantasztikus nyári színekkel pompázott a  grapfruit lekvár gránátalmával. Azonnal kedvet kaptam, volt is itthon gránátalma, de mivel nem szeretjük annyira a grapefruitot, így narancs mellett döntöttem.
Mivel holnap narancsos túrós rétest készítek, gondoltam egy merészet és úgy döntöttem, ezt a lekvárt fogom a túrós rétegre kenni, mielőtt feltekerem a rétest.
Így a mostani adagom nagyon kicsi, de jövőre nagyobb mennyiségben is elkészítem, ugyanis az íze igencsak rabul ejtett.
Ági, köszönöm a receptet!

Hozzávalók 1 szuflétálkányi mennyiséghez:
1 narancs
2 evőkanál gránátalma magja
2 evőkanál cukor
pár csepp citromlé (hogy megőrizze a színét, de gyanítom, enélkül is ragyogna)

A narancsot félbevágtam és kiskanállal kivájtam a belsejét úgy, hogy a hús kijöjjön, de a kesernyés hártyák bent maradjanak. Majd  hozzáadtam a cukrot és a gránátalma magokat és kb negyed órán át főztem, hogy a gránátalma is megpuhulhasson. Nem kell félni a magoktól, a végtermékben egyáltalán nem hatnak zavaróan. Negyed óra alatt úgy besűrűsödött, hogy nem is adtam hozzá zselésítőt, de ha nagyobb mennyiségből készítem majd, gyanítom, bele kell tennem pár kanál 3:1 Dzsemfixet is.
Tálkába töltöttem és visszafogott kóstolgatás után (nagyon nehéz megállni, hogy ne együk meg az egészet) várja sorsát holnapig.



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...