2012. december 15.

Gesztenyével töltött kacsacomb egy hedonista krumplijával

Mostanában a halak játszották a fő szerepet és bizony kaptam is kérést, hogy végre valahára készítsek már szárnyast is, legfőképpen olyat, amit a karácsonyi asztalra is ki lehet tenni.
Így eleget téve a kérésnek, elsőként egy gesztenyés kacsacombot készítettem.
Szerencsére nem áll távol tőlünk ez a töltelék, hiszen szenteste már évek óta családi hagyomány, hogy gesztenyés pulykát eszünk. Így csak a pulykát kellett kicserélnem kacsacombra. De ha valaki ragaszkodik a pulykához, így a lent megírt tölteléket ahhoz is nyugodtan lehet használni, vagy akár szimpla csirkecombhoz, vagy egész csirke megtöltésére is ajánlom. Hiszen a  gesztenye és a fűszerek fogják igazán karácsonyivá tenni!

És hogy miért egy hedonista krumplijával? Mert kedves gasztroblogger társam, Műkedvelő Hedonista, aki zseniális kreációival és sok-sok izgalmas, merész ötletével lopta a szívembe magát, minap készített egy egyszerű, ám fantasztikusan étvágygerjesztő ételt: tepsis burgonyát, amire ránézve tudtam, tökéletes lesz az én két szépséges kacsacombom mellé.
Íme az eredmény:

Hozzávalók 2 személyre:
2 szép kacsacomb

bors
1 dl vörösbor

a töltelékhez:
1 zsemle
kevés tej
20 szem főtt gesztenye
20 dkg darált hús
2 csík baconszalonna
1 fej lilahagyma
1 tojás

bors
szerecsendió
pirospaprika

a tepsis burgonyához:
fejenként 3-4 kisebb krumpli
tejszín

bors
reszelt sajt

A legelső feladat a szelíd gesztenyék megfőzése volt. A gesztenyéket alaposan megmostam, majd a simább felükön éles késsel ejtettem egy "X" bevágást. Majd hideg vízben feltettem főzni, kb 30 percre. Majd  - és itt jön a trükk - még forrón megpucoltam - természetesen hőálló kezeimmel. Na jó, azért engedtem rá kevés hideg vizet, amikor már nem bírtam a forróságot, de ha a gesztenye kihűl, akkor már nagyon nehéz lekapargatni róla a kemény héj alatti vastag, sötétbarna védőréteget, így gyorsan kell dolgozni, melegében! (az utolsó pár darab már így is kihűlt, szóval kiskanállal kapargattam ki a gesztenye puha húsát.)

A kacsacombokat alaposan megtisztítottam és a bőre alatt - egészen pontosan a bőr és a hús között -  készítettem egy jó nagy "zsebet", ahova majd betömködhetem a tölteléket.
A töltelékhez a zsemlét lelocsoltam annyi tejjel, ami klasszul eláztatja, de nem tocsog benne (ha kell a felesleges folyadékot nyomjuk ki belőle), majd sóztam, borsoztam, tettem bele 1 teáskanál pirospaprikát a színe kedvéért,hozzáadtam a puhává főtt gesztenyéket majd villával alaposan összenyomkodtam.
Egy serpenyőben az apróra vágott baconszeleteket ropogósra pirítottam és kiszedtem egy tányérra. Ezután a lilahagymát is megdinszteltem kicsit és ezt is kiszedtem a serpenyőből. 
Majd következett a darált hús, azt is zsírjára pirítottam. Ezután lezártam alatta a gázt, hozzáadtam a zsemlés gesztenyemasszát, az egész tojást, a ropogós bacont és a lilahagymát, jól összekevertem, szerecsendióval, sóval, borssal még fűszereztem.(aki szereti, gombát is tehet bele, amit előzőleg a serpenyőben kicsit megpirítunk)
Ezzel a töltelékkel tömtem ki a kacsacombokat, a maradék tölteléket a combok mellé tettem , gombócokat formálva belőlük, hadd süljenek meg ezek is.

200 fokos sütőben, az első 60-70 percben kb 1 dl vörösbort alátöltve, alufóliával letakarva "pároltam", majd a fóliát levéve, még kb 30-40 percig pirítottam a kacsacombokat. A párolási szakaszban ellenőrizzük, hogy elég puha lett -e a kacsacomb, és ha nem volt elég az 1 óra, akkor toljuk vissza további 20 percre, majd újra ellenőrizzük.

A tepsis burgonya közben szintén elkészült: a krumplikat megpucoltam, vékonyra vágtam és két kör alakú mini piteformába pakoltam körbe-körbe. Sóztam-borsoztam a rétegeket, kevés reszelt sajtot is szórtam közéjük, majd az egészet leöntöttem annyi tejszínnel, ami majdnem ellepi. Ezután ment a 180 fokos sütőben, ahol ellenőriztem, hogy a krumpli már elég puha -e, majd szépen megpirítottam.

Igazán mennyei étel, tessék bátran kipróbálni. A gesztenye édeskés ízét kiválóan ellensúlyozza a pirított bacon és a darált hús, így, aki fél az édes íztől, az is nyugodtan kóstolja meg, nem fog csalódni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...