2012. december 13.

Csokoládés pöffeteg

Volt idő, amikor pár hete végigsöpört a gasztrobloggereken a csokoládés pöffeteg láz és bármerre is kattintgattam, mindenhol belebotlottam. Valamiért nem fogott meg elsőre (nem tudom, miért, pedig imádok mindent, ami csokis), de most úgy döntöttem, karácsony közeledtével elkészítem én is.
Alapul TücsökBogár szuper receptjét vettem és nem csalódtam, az eredmény még a csokiellenzőket is a csokoládé rabjává teszi! Aki meg amúgy is szerette, annak a sorsa ettől a sütitől bizony végleg megpecsételődik. Legalábbis szerintem. Próbáljátok ki ti is és meséljetek, titeket mennyire varázsolt el ez a csupacsoki-finomság!

Hozzávalók:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé
12 dkg liszt
3 dkg kakaó
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
15 dkg cukor (lehet a fele barna és a fele fehér is, de a sima fehér cukor is jó lesz)
8 dkg vaj
1 tojás
2 evőkanál tej

Forgatáshoz:
5 dkg kristálycukor
5 dkg porcukor

A csokoládét megolvasztottam, majd hagytam kihűlni. Egy tálban összekevertem a lisztet, a kakaót, a sütőport és 1 csipet sót, majd félretettem. A vajat már hamarabb kivettem, hogy szobahőmérsékletűre puhuljon, majd hozzáadtam a cukrot és habosra kevertem. Aztán ehhez a habos masszához adtam a tojást , alaposan elkevertem és jöhetett hozzá a tej is. Majd a lisztes-kakaós port is óvatosan hozzákevertem, jó alaposan, hogy minden hozzávaló elkeveredjen.
Mivel ez a massza eléggé ragacsos és puha, így pár órára a hűtőbe tettem fóliába csomagolva, majd amikor már megkeményedett, 24 golyót formáztam belőle, mindegyik golyócskát megforgattam először kristálycukorban, majd porcukorban, végül sütőpapírral borított tálcára raktam őket, vigyázva a távolságra, mivel sütés közben kicsit szétolvadnak a pöffetegek.
175 fokos sütőben 12 perc alatt készek lettek. (ne süssük tovább még akkor sem, ha ekkor még az állaguk kicsit "lágy". Hagyjuk a sütőpapíron kihűlni, majd szépen le lehet őket húzni róla. Addigra kicsit megkeményednek, de belül finom, puha csokicsodák maradnak!)

Vigyázat, nagyon súlyos függőséget okoz!!!

4 megjegyzés:

  1. És "sajnos" eszméletlenül finom, jövő héten következik az ismétlés!

    VálaszTörlés
  2. Még engem nem kapott el a láz eddig, habár többször nézegettem már. Nem hagyom ki, mindenképp megkóstoljuk:-)
    Szépek lettek!

    VálaszTörlés
  3. Hajni, mindenképpen csináld meg, nagy kedvenc lesz szerintem!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...