2012. december 14.

Tormás-mustáros lencsesaláta rosé kacsamell csíkokkal

Minap, a TV Paprikán Nigel Slatert bámulva láttam ezt a receptet és annyira beindította a nyálképződésemet, hogy ma a piacon muszáj volt megvennem hozzá az alapanyagokat. Igaz, Nigel előző napról megmaradt marhasülttel készítette, de nekem tökéletes lesz kacsamellel is. Nos, kacsamell ugye van - hála drága anyósoméknak - úgyhogy már csak friss torma és szép lencse kellett!

Mi előételnek ettük, de szerintem egy könnyű vacsorának is tökéletes, bár a szakács újév első napjára, másnaposság-űzőként promotálta.
Szerintem meg mindig jó, úgyhogy tessék megcsinálni! És a legzseniálisabb, ahogy az öntet és a forró lencse találkoznak és csodás illatok szabadulnak fel a tormából. Mélyen lehet inhalálni:-)



Hozzávalók:
200 gramm lencse
babérlevél
1 vöröshagyma apróra vágva
1 fokhagyma
1 kacsamell

az öntethez:
1/2 teáskanál magos mustár
1 evőkanál vörösborecet
4 evőkanál olívaolaj

bors
1-2 teáskanál reszelt torma
petrezselyem

A lencsét egy edénybe tettem, felengedtem annyi vízzel, ami kétszer ellepi és mellé szórtam a hagymát, fokhagymát, babérlevelet és kicsit sóztam is. Felforraltam, majd alacsony lángra visszavéve még kb 30 percig főztem, de folyamatosan ellenőriztem, nehogy szétfőjön a lencse. Érdemes kicsit roppanósra hagyni, ne legyen pépesen szétfőtt az állaga.
Amíg a lencse főtt, elkészítettem hozzá az öntetet: egy kis tálkába szórtam egy csipet (tengeri) sót, majd következett a mustár, a vörösborecet, az olívaolaj, a reszelt torma és a bors. Jól összekevertem, majd később, a már leszűrt, de még forró lencsére öntöttem. Alaposan elkevertem.
Tálaláskor a roséra sütött kacsamellből vágtam rá vékony szeleteket!

Egészséges és fantasztikusan finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...