2012. július 16.

Saslik, ahogy én szeretem

Régi nagy kedvencemet osztom meg veletek. Zseniálisnak tartom a saslikot, mivel pillanatok alatt elkészül, nagyon változatosan variálható és isteni, könnyű ebéd vagy vacsora. Ráadásul jó előre el lehet készíteni, és készre sütéséhez sem kell sok idő.

Megvallom őszintén, kiskoromban azt hittem, a saslik a sas húsából van, így amikor néha, nagy ritkán étteremben valamelyik szülőm ezt rendelte és kínálgatott, hát nem sok gusztusom volt kipróbálni. Később persze megváltozott a véleményem, amikor főiskola körül egy kerti parti alkalmával a házigazda előhozott egy csomó guszta nyársat és közölte, hogy ma saslikot eszünk. Azért biztos, ami biztos, rákérdeztem, hogy mi is "sasol" azon a pálcikán, de megnyugtattak, hogy csirkehús, aminek a sashoz elég kevés köze van.

A saslik amúgy "tűzön sütött valami"-t jelent, és nyilván ebben is van a dolog lényege: nyílt tűzön érdemes elkészíteni, bár panellakók örömére én már tepsiben is csináltam és jelentem: semmivel sem rosszabb, mint tűzön pörkölődött társa, bár nyilván kevésbé füstös ízű!
Gourmandok most felszisszennek, na de szisszenjenek csak, hiszen nyilván még sosem élvezhették a panel-lét örömeit és a panelkonyhatündérek és panelkonyhaboszorkányok találékonyságának előnyeit.

Csapjunk is a lecsóba, illetve a saslikba.

Hozzávalók az én ízlésem szerint:
Fél kg csirkemell filé
30 dkg húsos baconszalonna
1 kisebb cukkini
3 közepes fej vöröshagyma
6-8 darab gomba

A csirkemell filét kb 2*2 cm-es kockákra vágom és előző este alaposan befűszerezem ízlés szerint (én fokhagymás pirospaprikás fűszerszószt készítettem: 2 evőkanál olajhoz tettem 1 teáskanál pirospaprikát, 1 teáskanál zúzott fokhagymát és sok-sok sót, na meg borsot)

Másnap a gombát, a hagymát, a cukkinit és a abcont is ízléses darabkákra vágom (kb akkorákra, mint a csirkemell darabokat) és elkezdem egy bambusz pálcikára felhúzni: csirkemell, hagyma, bacon, gomba, cukkini)
Amikor a rúd tele lesz, folytatom a következővel, amíg az alapanyagok el nem fogynak.
Természetesen lehet variálni, aki pl nem szereti a hagymát, annak ki lehet hagyni és lehet helyettesíteni pl padlizsánnal vagy koktélparadicsommal.
A variáció végtelen, az élvezet sajnos rövid.

Miután minden nyárts kész, grillen, vagy grillsütőn, vagy grillserpenyőn vagy csak egyszerűen egy tepsiben egymás mellé fektetve a sütő mélyén megsütöm. A sütőben tepsiben lapuló saslikokat is érdemes forgatni és az alul összegyűlt zöldséges húsos lével szorgalmasan locsolgatni!
1-2 nyársat a vége felé meg lehet szórni kevés sajttal, ami ráolvad, így még jobban fokozza az ízélményt!

Szerintem paradicsomsalátával isteni, de bármilyen köret jól megy hozzá!

Itt a nyár, kerti partik kötelező étele, tessék kipróbálni!:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...