2012. július 4.

Baconos-cukkinis tagliatelle

Ezt a  receptet egy gasztroblogger társamnak köszönhetem, illetve ő adta az alapötletet, amit persze markásítottam.

Mint már nyilván tudjátok, olasz konyha őrült vagyok, ráadásul imádom a tésztákat is, így a tagliatelle az egyik nagy kedvencem. Sőt, talán ezt a tésztafajtát szeretem a legjobban (na meg a mostanság felfedezett orzot/risonit, amiből isteni krémes "orzottót" lehet készíteni.)
Nemrég pedig akkora szerencsém volt, hogy a Lidl-ben olasz napok voltak, így elég jó minőségű tagliatelle tésztához jutottam (majdnem olyan jó, mint amit Olaszországból hoztam "házi tészta" elnevezéssel)
A különböző tésztafajtákról már volt szó az egyik bejegyzésemben, akit érdekel, érdemes visszaolvasni.

Nos, a tésztafajta már megvan, most már csak ki kell találni, mivel is készítsem el, ami  hamar megvan, nem igényel túl sok sütés-főzést ebben a nagy hőségben és persze egészséges és finom.
Maradt itthon hétvégéről egy szép nap cukkini, így, amikor az egyik gasztroblogon cukkinis tagliatelléről olvastam, egyértelmű volt, hogy ez lesz az én receptem.

Hozzávalók 4 személyre:
250 gramm tagliatelle száraztészta
1 szép cukkini
5-6 vékony szelet bacon szalonna vagy kockabacon
3 gerezd fokhagyma
3 szelet apró kockákra vágott sonka
3 szép szál újhagyma
2 dl tejszín
4 tojás sárgája (a fehérjét érdemes lefagyasztani - akár 6 hónapig is eláll -  és később felhasználni madártejhez, pavlovához, fehér piskótához, habcsókhoz)
só, bors
bazsalikom
5 dkg parmezán sajt

Mindenek előtt felteszek egy lábasban sós vizet a tésztának, majd amikor elkezd forrni, beledobom a száraztésztát és a használati utasításnak megfelelően elkészítem.

A baconszalonnát vékony csíkokra vágom és megpirítom kevés olajon, majd a sonkakockákkal is ugyanezt teszem. Mindkét pirított húst félreteszem, majd a gyufaszálnyi csíkokra aprított cukkinit is megpirítom és külön tányérra teszem.
Az újhagymát is vékony karikákra vágom, a zöld karikákból keveset félreteszek díszítésre.

Kevés olívaolajon megfuttatom az újhagyma-karikákat és az apróra vágott fokhagymát, majd hozzáöntöm a már előzőleg megpirított szalonnát, sonkát és cukkinit. Összeforgatom és még picikét pirítom, de vigyázok, nehogy odaégjen!

Egy kis tálkában a 4 tojássárgáját összekeverem a 2 dl tejszínnel és félreteszem. Majd, a már kész tésztát beleforgatom a cukkinis-baconos egyvelegbe és lezárom alatta a gázt. Ekkor ráöntöm a tejszínes-tojássárgájás egyveleget és gyorsan összekeverem, hogy a szósz besűrűsödhessen.
A végén reszelt parmezánnal tálalom!

Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...