2012. július 2.

Levendulaszirupos mascarponekrém piskóta-tallérral

Beütött az iszonyú hőség és ilyenkor az ember leánya igyekszik a félig megpárolódott agysejtjeiből olyan recepteket előrángatni, ami egyszerű és fogyasztáskor ráadásul hűsít is.

Ilyenkor az édességet sem úgy kívánja az ember (végre meg lehet szabadulni pár feles kilótól), így maradnak a fanyar, savanykás édességek. Szerencsére pont most készítettem egy savanykás ízhatású levendulaszirupot, amit nem csak az unalmas szörp/fagyi/süti kombinációba gondoltam felhasználni.

Mivel alapból imádom a mascarpone krémet, gondoltam, készítek egy igazi virágos "tiramisu" változatot. Ez lett a levendulás mascarpone.

Hozzávalók:
6 tojás sárgája
6 evőkanál cukor
500 gramm mascarpone
1 zacskó piskóta tallér (én Lidl-ben szereztem be!)
2 dl levendulaszirup

A 6 tojás sárgáját vízgőz fölött szalagosra keverem 6 kanál cukorral az ITT leírtak szerint, majd hozzáadom a szobahőmérsékletű mascarponét és egyneműsítem.
A piskóta tallérokat beáztatom a levendulaszirupba (de lehet használni bármilyen más szirupot is, pl "Piroska bodza szirup" szörphöz), de csak annyira, hogy ne ázzanak el, majd egy csinoska desszertes pohár aljára teszek egy piskótát, majd kevés krémet, aztán újra piskóta, megint krém és így tovább, amíg a pohár tele nem lesz. A legtetejére teszek még egy piskóta tallért, majd körbecseppentek pár csepp szirupot és irány a hűtő. Nem árt, ha egy éjszakát áll, mert jól átitatódnak a tallérok.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...