2012. július 4.

Jeges kávé

Mostanában Maja barátnőmmel rászoktunk arra, hogy finom jegyes kávéval ajándékozzuk meg magunkat ebben a nagy melegben. Maja isteni jeges kávét készít, mindig jól esik felugrani hozzá egy hűsítő finomságra, (arról már nem is beszélve, hogy a gyerekek addig lefoglalják egymást, mi anyukák pedig pár percre fellélegezhetünk) de gondoltam: nem lóghatok nála minden nap. Én is készítek ilyet, és most már reggelente nem forró, hanem jeges kávéval indul a nap!
Az elkészítéséhez nem kell túl sok minden, pillanatok alatt megvan és fantasztikus felfrissülést okoz.

Hozzávalók: vaníliafagylalt
kávé
jégkocka
tej
tejszínhab

Ha van rá keret, érdemes jó minőségű (Carte D'Or, Augusto, Spar Natur Pur) vanília fagyit venni és a tejszínhabbal se spóroljunk. Na, és persze a legjobb, legízletesebb a főzött kávéból készülő jeges finomság, de természetesen pénztárcakímélő neszkávé változattal is finom.

Lefőztem egy adag kávét, egy szép hosszú poharat félig raktam jégkockával, erre szedtem egy (vagy két;-) gombóc vaníliafagyit, majd ráöntöttem a frissen lefőtt kávét. Jól összekevertem az egészet, öntöttem hozzá még kevés tejet, megint jól megkavartam, majd jó sok tejszínhabbal díszítettem.

Tuti nyári befutó, édességnek sem akármilyen. Nálunk a család kedvence lett, próbáljátok ki és hűsöljetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...