2012. július 17.

Lenti bundáskenyere

Ezt a receptet egy nagyon jó barátunknak, Leventének köszönhetem, aki sajnos már nem lehet köztünk, viszont tőle tanultam a fortélyt, amivel az amúgy talán unalmasnak tűnő bundás kenyeret maximálisan fel lehet dobni. És ahogy a reklám is mondja: az élmény megfizethetetlen.
Természetesen nem én lennék, ha kicsit nem markásítottam volna!:-)

Hozzávalók 2 személyre:
4 nagy szelet kenyér (legjobb, ha már legalább 3 napos, kicsit szikkadt, de a frissből is szuper)
2 tojás
fél dl tej

bors
tejföl
reszelt sajt
apróra vágott lilahagyma
pár gerezd fokhagyma
olaj

A tojásokat felverem, hozzáöntöm a tejet, sózom, borsozom és újra felverem, amíg a tej teljesen elegyedik a tojásokkal.
Egy magasabb falú serpenyőben olajat melegítek (annyit, ami kb félig fogja ellepni a beletett kenyeret), majd a felvert tojásba belemártom a szeleteket és hagyom kicsit ázni, de csak nagyon kicsit, ne legyen "szottyos" a kenyér. Majd a forró olajba beleteszem és szépen kisütöm előbb az egyik, majd a másik oldalát is.

És itt jön a hüpp-hüpp Markatrükk:-)
A kész kenyérre rádörzsölgetem a fokhagymát, majd még forrón beborítom sajttal, ami szépen ráolvad. Ha már megolvadt, rákanalazom a tejfölt és alaposan megszórom lilahagymával!
Mennyei, mennyei és újra csak mennyei!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...