2012. július 19.

Tökfőzelék

Január óta írom a blogot, de csak most vettem észre, hogy még egyszer sem volt főzelék a blogra feltett ételek között. Pedig gyakran készítek. Akkor miért? Talán túl póriasnak találtam? Vagy túl könnyűnek? Pedig imádom a főzelékeket!
Lehet az tök, káposzta, saláta, krumpli, bab, lencse, bármi!
De ilyenkor, amikor szezonja van, imádom a zsenge tökből, saját magam által készített ( és nem előre lereszelten megvett) tökfőzeléket.

Lássuk is a receptet!

Hozzávalók:
1 szép nagy, lehetőleg zsengének tűnő tök
1 doboz tejföl
2 evőkanál étkezési keményítő
só, bors
kapor (reeengeteg kapor!)
pirospaprika
vöröshagyma
fokhagyma
olaj

Nekem jó dolgom van, hiszen anyósom ellát engem minden földi jóval. Szó szerint. Többek között hatalmas, zsenge és isteni tökkel. Most is kaptam tőle egy szép nagy darabot, a végén kb másfél kilónyi reszelt tök lett az eredmény.
Na, de ne rohanjunk előre, van még dolgunk bőven azzal a tökkel!
Először is szépen félbevágtam, majd keresztben is félbevágtam, mert olyan nagy volt.
Aztán egy evőkanállal kivájtam a magos belsejét, és kívülről meghámoztam. Majd egy erős, masszív, nagylukú reszelőn lereszeltem (ez jó fél órás meló volt, közben néha a kezemet is elreszelgettem, de nem volt vészes:-)
Aztán egy vöröshagymát és 2 gerezd fokhagymát összevágtam apróra és kevés olajon megpároltam. Aztán hozzáadtam a lereszelt tököt és alaposan megsóztam. Közepes lángon kezdtem főzni, közben gyakran megkevergettem, hogy a tök egyenletesen puhuljon. Amikor kezdett megpuhulni, hozzáadtam egy csomó apróra vágott kaprot és egészen puhára főztem. Miközben főtt, 1 kis pohár tejfölt összekevertem 1 kanál pirospaprikával és 2 evőkanál étkezési keméynítőt feloldottam kevés hideg vízben. Elsőként a feloldott étkezési keményítőt adtam a főzelékhez, majd a paprikás tejfölt is belekevertem és még kb 10 percig főztem, hogy összeérjenek az ízek.

Csülkös körömpörkölttel tálaltam, mert szerintem a tökfőzelékhez a legfinomabb feltét a pörkölt (lehet sertéscomb, marhahús, vagy csirkepöri is).

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...