2012. július 17.

Kenhető kecskekrémsajt

A múltkor készített kecskekrémsajt teljesen elvarázsolt. Természetesen nem csak engem, hiszen ez természetes, hanem mindenkit, aki csak kóstolta.(és ez valóban így van, mindenki csak dicsérte és kért még és kért még és kért még...
Mivel az állaga krémes volt, de mégis keményebb annál, hogy kenhető legyen, így addig-addig izgatta a fantáziámat a dolog, amíg ma neki nem veselkedtem egy sokkal krémesebb változatnak is.
Nos, nem sokat teketóriáztam, kedvenc tejesemnél vettem erre a célra 2 liter kecsketejet és 1 liter natúr, élőflórás joghurtot.
Itthon a tejet jól felforraltam , majd , amikor már forrt, hozzáöntöttem a joghurtot és (biztos, ami biztos alapon) 1 evőkanál ecetet is.
Kb 10 percig hagytam állni, hiszen a joghurt miatt sokkal kevésbé állt össze, viszont pontosan ez volt a cél.

Ismét textilpelenkába öntöttem az egészet  és hagytam, hogy a savó kifolyjon belőle. Nem erőltettem a teljes kicsöpögést, lazábbra hagytam az állagát, mjd szétbontottam és nekiestem egy evőkanállal. Addig masszíroztam, amíg nagyon finom, lágy, darabkáktól mentes krémsajtot kaptam. Ebbe kevertem sót és apróra vágott (lehet zúzott is) fokhagymát, ezt is alaposan összekevertem, majd kis tálkákba szedtem és a tetejét megszórtam oreganóval.
Most a hűtőben pihen, az első kóstoláson már átesett és bátran mondhatom, bármilyen kenhető krémsajt méltó ellenfele lenne, ha maradna belőle. De azt hiszem, ebből pár nap múlva már csak egy szép emlék marad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...