2012. július 12.

Bodzakrém-leves

A Gourmet Fesztivál csodája
Pár héttel ezelőtt ellátogattam a Budai Gourmet Fesztiválra, ahol a Rosinante étterem standjánál egy csodával találkoztam. Ez a csoda nem volt más, mint a bodza krémleves. Selymes volt és üdítő, nem tolakodó, mégis maradandó az ízhatás!
Elhatároztam, hogy mindenképpen megszerzem a receptet. Már ott a Fesztiválon is kérdeztem a "mestert", Gál Zsoltot, hogy hogyan is készíti ezt a csodát és nagyvonalakban el is mondta, de nagyon akartam ezt a receptet! És íme, megszánt az ég, a múlt héten a Rosinante fogadó blogján megjelent a RECEPT!

Így én neki is vágtam és elkészítettem az én verziómat (kicsit változtatnom kellett, mivel már nincs bodzavirág és a fűszerekkel is kicsit másképpen bántam)

Hozzávalók:
2 dl gyömbéres bodzaszirup (amit a Rosinante Fogadó szokásos vasárnapi minivásárán vettem)
1 kg alma
5 evőkanál cukor
5 dl tejszín

fahéj
kardamom
vaníliakivonat
4 evőkanál étkezési keményítő
2 dl olivaolaj
1 lime leve és héja

Az 1 kg almát megpucoltam és kockákra vágtam, majd felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi, hozzáöntöttem 2 dl bodzaszirupot és kb 20 percen át főztem, amíg az alma meg nem puhult. Közben beletettem egy egész fahéjat, és teafőző gömbben kevés kardamom magot. Majd hozzáadtam 1 kávéskanál vanília kivonatot és csipet sót is. Amikor az alma már puha volt,kivettem a fűszereket és botmixerrel simára turmixoltam. Mivel savanykásnak éreztem, 5 evőkanál cukrot tettem még bele és hagytam, hogy felolvadjon. AZ étkezési keményítőt hideg vízben feloldottam és a tejszínnel együtt a levesbe kevertem. Aztán szitán átszűrtem az egészet, hozzáöntöttem az olivaolajat és az egészet újra összeturmixoltam.
A hűtőben 1 éjszakát állt, a végeredmény egy selymes, finom, hűsítő különlegesség lett, amit kevés lime levével és reszelt héjával díszítve tálaltam.

Tökéletes levesnek és édességnek is ebben a forróságban!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...