2012. július 23.

"Almáspite" lekvár

Megint egy őrületesen finom, izgalmas íz, amit azért illettem ilyen fantázianévvel, mert a fűszerezése pontosan olyan, mint az almás pitéé.
Nyilván nincs benne tészta, hiszen akkor nem sokáig állna el, viszont van benne bőven alma, és sok-sok finom fűszer.
És tényleg, a kész lekvárt megkóstolva abszolút az almás pite jutott az eszünkbe, olyannyira, hogy télen majd elég lesz a tésztára önteni, betolni a sütőbe és hipp-hopp, kész is lesz a pite:-)
Leginkább sütikhez, palacsintához fogom felhasználni, de kenyérre kenve is isteni lesz!

Hozzávalók:
2 kg meghámozott és kimagozott alma
1 egész citrom leve
2 darab egész fahéj
1 teáskanál vaníliakivonat
80 dkg cukor

Az almákat meghámoztam, kimagoztam és apró darabkákra vágtam, majd  leöntöttem a kristálycukorral és hagytam, hogy levet eresszen.
Amikor már volt leve, feltettem takaréklángon főzni, hozzáadtam a fahéjat és a vaníliát és kb 45 percen át forraltam, amíg a leve be nem sűrűsödött. Nem adtam hozzá dzsemfixet, mivel az alma tele van pektinnel, azaz sűrítőanyaggal, amihez igazán felesleges lenne még bármit is hozzátenni.

Aztán csírátlanított üvegekbe töltöttem (a befőttesüvegeket még a befőzés előtt alaposan elmostam Domestos-os vízben és meleg (kb 120 fokos) sütőben kb 20 percig csírátlanítottam fedővel együtt úgy, hogy egy tálcára állítottam az üvegeket szájával felfelé és mellé tettem a tálcára a fedőkkel együtt), fejre állítottam pár percre, és már ment is a puha takaró alá a dunsztba!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...