2012. június 29.

Levendula szirup

Ismét befőzős téma, a befőzős lányok ismét megihlettek. Egészen pontosan Limara, akinek Pékségéről szinte minden - főzni és sütni szerető - ember már hallott egy keveset.
Nos, Limara a már annyit emlegetett Befőzős kihívás oldalára feltöltötte az általa készített szokásos levendula szirup képét, amin halvány rózsaszín csoda csillogott. Egyből kedvet kaptam, beszereztem pár köteg levendulát (köszi Maja:-) és hajrá!

A receptet egy az egyben Limarától vettem, és nem "markásítottam", maradtam a mesternő jól bevált receptjénél! És milyen jól tettem, hiszen fantasztikus  szirupot kaptam!

1 kg cukrot 1 liter vízzel sziruppá főztem, és kb kétharmadáig beforraltam. Majd hozzáöntöttem 3 csokor levendula virágját (szárával vigyázni, mert megkeserítheti!), forraltam rajta még egy percet, majd elzártam alatta a gázt, beletettem 1 teáskanál citromsavat, alaposan összekevertem és egész éjjel állni hagytam.
Másnap leszűrtem és a szűrt szirupot még egyszer felforraltam, majd üvegekbe öntöttem.

Limara szerint hűtőben 6 hónapig is eláll. (szerintem nem, mert annyira finom, hogy pár héten belül elfogy az egész:-)))

Érdemes elkészíteni, mert kevés munkával sok finom szirupot kapunk, amit fagylaltokra öntve, süteményekbe keverve, különleges édességeket "megfűszerezve" élvezhetünk!

PS: a kép közepén a fekete pötty nem olívabogyó és nem is aszalt szilva, hanem a pohár szára, ami sötétkék:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...