2013. május 10.

Olasz csicseriborsó krémleves

Az inspirációt Stahl Judit adta, ő egy vagány, darabos levest csinált. Én meg gondoltam, kipróbálom krémlevesként. Hú, de nagyon bejött. Ha kevesebb vízzel engedem fel, akkor főzelék, ha több vizet adok hozzá, akkor leves. Ez ám a multikaja :-)

A csicseriborsó amúgy rendkívül egészséges, jót tesz az ereknek, a szívnek és csökkenti a koleszterinszintet is. Ráadásul finom az íze, így egy újabb kellemes-hasznos párosítás a tányéron.

Hozzávalók:
500 gramm csicseriborsó
1 konzerv kockázott paradicsom
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 sárgarépa
fél zellergumó

bors
kakukkfű
kolbász
1/2 dl fehérbor
1 és 1/2 liter zöldség alaplé

A csicseriborsót alapos átmosás után már előző este beáztattam (akinek konzerv van, annak elég a leves készítése előtt leszűrni).
Majd másnap leszűrtem és félretettem, amíg elkészítettem a leves alapját.
A vöröshagymát, fokhagymát, zellergumót és répát megpucoltam, majd mindent apró kockákra vágtam és kevés olajon kb negyed óra alatt puhára pároltam. Majd hozzáöntöttem a paradicsomkonzervet és a bort, sóztam, borsoztam és kakukkfűvel megszórtam. Hagytam felrottyanni, végül a csicseriborsót is hozzáadtam 1 liter zöldség alaplé kíséretében.
Fedő alatt kb fél óra alatt mindent puhára főztem és botmixerrel pürésítettem (kicsit darabosra hagytam, hadd örüljenek a gyerekek). Végül még belekockáztam pár szelet kolbászt, amivel még 10 percig együtt főztem a levest, végül tökmagolajjal és pirított hagymával tálaltam.
(igencsak feldobja az ízét, ha tálaláskor minden tényér levesbe 1 evőkanál mascarponét is szedünk)

Ha főzeléket szeretnénk készíteni, kevesebb alaplét kell hozzáadni és máris egy sűrű finomság fog a tányérban gőzölögni. Ekkor a kolbászkák elhagyhatóak, feltétként sült virslit lehet kínálni.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...