2013. március 14.

Zöldteás-citromos sült csirkecomb falatkák

Múlt hétvégén meglátogatott Műkedvelő Hedonista és az ő Sárája:-) Aki olvassa Péter blogját, az tudja, hogy ez a  találkozás csakis különleges meglepetésekkel kezdődhet és fantasztikus receptötletekkel végződhet! Nekem minden esetre nagyon hasznos volt a látogatás, Péterék pár kóbor fügés sütiért cserébe annyi, de annyi különlegességet hoztak! Nem lövöm le az összes poént, mert szépen sorban használom fel a különlegességeket a receptjeimhez, de a következő napokban biztosan fény derül majd minden ajándékra.
Elsőként jöjjön a friss zöldtea levél. Péter már az átadásakor el is mondta az ötletét, mely szerint csak simán meg kell pirítani a csirkét és hozzáadni a vékonyra vágott zöldtea levelet, ami finom ízt kölcsönöz a sült húsdarabkáknak.
Természetesen muszáj volt markásítanom, így született a citromos-zöldteás csirke.
Péter, remélem nem borzadsz el nagyon a változtatástól ;-)

Hozzávalók:
6 csirkecomb filé (bőr nélkül)
4 friss zöldtea levél

bors
2-3 evőkanál citromlé (friss citromból)
étkezési keményítő
2 evőkanál olívaolaj

A csirkecombokat megmostam, majd apróbb darabokra összevágtam (kb 3*3 centis darabokra), sóztam, borsoztam és a citromlével meglocsoltam. Majd hagytam fél órát állni, hogy a citromlé átitassa. Közvetklenül a sütés előtt egy mélytányérba étkezési keményítőt szórtam és minden darabka húst ebbe forgattam meg.
A kb 2 milliméter vékonyságúra felvágott zöldtea leveleket az olívaolajban megfuttattam, amitől olyan ropogósak lettek, mint a chips és az olajat gyönyörű zöldre színezték. Majd óvatosan kikotortam egy tányérra úgy, hogy az olaj a serpenyőben maradjon. Ebben a forró olajban pirítottam ropogósra az étkezési keményítőben megforgatott csirkecomb darabkákat.
Tálaláskor zöldséges tésztára halmoztam a ropogós csirkecomb falatkákat és megszórtam a kisütött zöldtea csíkokkal.



2 megjegyzés:

  1. Le vagyok nyűgözve!!! Combot használtál és nem mellet. 10 pont. Keményítőbe forgattad víz nélkül. 10 pont. Citromos tea :) 20 pont. Szép fotó jó sok pont. És a kedves méltatás... Ez összesen 100 pont. Hurrá!!! Maximumot kaptál. Komolyra fordítva nagyon örülök, ha sikerült a kedvedbe járni. Mellesleg ma délután ettük meg az utolsó falatot a kávéhoz a fantasztikus fügés sütidből. Én köszönöm és jó volt megismerkedni veled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, most aztán hízik a májam, köszönöm a dicséretet! És még egyszer a sok finomságért is köszönet! Veletek is jó volt megismerkedni, nagyon szimpatikus, kedves pár vagytok :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...