2013. március 14.

Avokádós garnélás tavaszi tekercs

Készítettem már tavaszi tekercset és az egész család annyira beleszeretett, hogy azóta többször is meg kellett csinálnom. Hol lazaccal, hogy csak zöldségekkel. Aztán férjuram felvetette, hogy miért nem próbálom meg garnélával? Hmmmm, nem is lenne rossz ötlet - gondoltam. De nekem nincs friss garnélám, csak fagyasztott, így úgy döntöttem, kicsit megpirítom. Elsőként sütőbe toltam, de kicsifiam éppen akkor döntött úgy, hogy elvégzi napi dolgát, ígyelfeledkeztem a garnéláról, aminek eredményeképpen egy csomó ropogósra sült rák lett a végeredmény. (páromat nem nagyon érdekelte, majonézes mártásba tunkolva ette, mint valami chipset). Bosszankodtam, de szerencsére volt még egy adag garnélám, ezt már serpenyőben készítettem el, éppen csak pár percig pirítottam. A mellé álmodott kísérő zöldség pedig egy érett avokádó volt. Így már minden készen állt a tavaszi tekercs elkészítéséhez!

Hozzávalók 8 tekercshez:
8 rizslap (én kereket használtam)
avokádó ujjnyi széles és kb 3 mm vastag csíkokra vágva
vermicelli rizstészta (cérnametélt vékonyságú)
garnélarák


Az elkészítése teljesen ugyanúgy történt, mint a lazacos tekercs esetében, csak itt lazac helyett garnélát használtam, répa helyett pedig avokádót.

Először elkészítettem a mártogatóst, melybe fokhagyma, chili és friss gyömbér került a halszósz mellé.

Aztán elkészítettem a vermicelli tésztát: forró vízbe mártottam kb 5 percre, majd kiszedtem egy tálba, megöntöztem kevés szójaszósszal és jól összekevertem.
Ezután az avokádót ujjnyi széles és kb 3 mm vastag csíkokra vágtam.

És most jött a legizgalmasabb rész: maga a rizslap.
Most egy lábast használtam az áztatáshoz, a lábasba öntöttem hideg vizet. Majd beleraktam egy rizslapot és hagytam kb 20 másodpercig ázni. (de annál nem tovább, különben annyira elázik, hogy szanaszét szakad.)
Ezután kitettem a konyhapultra (előtte érdemes kicsit áttörölni a munkafelületet vizes kézzel, hogy ne ragadjon le a rizslap. Majd a lap egyik szélére halmoztam hosszan (majdnem a tészta teljes szélességében) egy pár avokádót, erre raktam egy kis adaggal a szószós cérnatésztából, majd ráfektettem 2-3 garnélát. Ezután elkezdtem feltekerni és a két szélét ráhajtottam úgy, hogy a tekerésnél ne maradjon kilógó rész. (Bűvös Szakácsnál itt fényképes bemutatót találtok a feltekerés módszeréről) Nagyon csinos, szivar formájú tavaszi tekercsek születtek.

Tálaláskor a kis "szivarok" mellé tálkákban kínáltam a mártogatóst, így minden harapásnál lehetett bátran - és ízlés szerint mártogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...