2013. március 26.

Mandarinos muffin étcsokoládé darabkákkal

Mit tegyen az ember lánya, ha rettenetesen savanyú mandarint vesz, mert kívülről olyan szép? Hmmm, süssön belőle finomat. Nekem sikerült 2 kiló mandarint vennem, úgyhogy akadt alapanyag bőven. Elsőnek úgy gondoltam, valami jó kis citrusos süti kéne és mivel a répás muffinjaim osztatlan sikert arattak, már döntöttem is: a mandarin egy része muffinban végzi. (egy másik részéből nemsokára mandarinos máglyarakást készítek, de erről talán holnap)

Szóval vettem egy alapreceptet, kicsit átvariáltam és már kész is volt a tészta. Íme a recept, aki szereti a savanykás sütiket, annak ez nagyon be fog jönni!

Hozzávalók:
35 dkg liszt
15 dkg cukor
5 dkg apróra vágott étcsokoládé (én 60 %-osat használtam)
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
csipetnyi fahéj
csipet só
0,5 dl tej
2 dl mandarinlé (nekem ez 4 mandarin kifacsart levéből jött össze)
1 citrom leve
1 tojás
fél citrom reszelt héja
fél mandarin reszelt héja

A száraz hozzávalókat (azaz a lisztet, sütőport,cukrot, vaníliás cukrot, fahéjat, sót, étcsokoládét) alaposan összekevertem, majd hozzáadtam a tojást, a tejet. Ráfacsartam az 1 citrom levét, beleöntöttem a mandarinlét, majd ráreszeltem a mandarin- és citromhéjat (ami vagy kezeletlen, vagy nagyon alaposan, kefével dörzsölt és megmosott citromé és mandariné), majd egynemű masszává kevertem. Akkor jó az állaga, ha kicsit nyúlós, amolyan nokedlitészta jellegű.
Na, ekkor kibéleltem a muffinsütő formámat papírkapszlikkal, mindegyikbe szedtem a tésztából kb a kapszli háromnegyedéig és 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.

A muffinokhoz - a még citrusosabb hatás érdekében - készítettem mandarinszószt, azaz 4 evőkanál cukrot 1 evőkanál vajon hagytam karamellizálódni, majd ráfacsartam 1 mandarin levét és addig kevergettem, amíg sűrű szósszá nem vált.
Ezzel a finom mandarin-mártással locsolgattam a muffinokat.

Jó étvágyat hozzá!

6 megjegyzés:

  1. Öröm az ürömben :) Még szerencse, hogy kreatív vagy - pompás lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon hamar el is fogyott :-)

      Törlés
  2. Nekem nagyon rossz lett:(((( ehetetlen!Mehet a kukába

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sajnálom :-( Ha gondolod, írd le részletesen, hogyan készítetted, hátha rájövünk, min csúszhatott el. Én már azóta legalább ötször elkészítettem és mindig sikerült.

      Törlés
    2. Talán a sütőpor hiányzik...
      Ki fogom próbálni ezt a jónak hangzó receptet... :)

      Törlés
    3. Uhhh, Mónika, közönöm, kifelejtettem a sütőport a receptből! ELnézést, már javítom is a hibát!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...