2013. január 31.

"A" csokoládétorta

Ezt a nevet nem én adtam ennek a csodának, hanem maga az alkotója, Gordon Ramsey. De tény, aki ezt megkóstolja, annak mostantól mindig ez lesz "A" csokoládétorta.
Legalábbis az étcsokoládé kedvelőinek. De gyanítom, tejcsokoládéból is el lehetne készíteni, csak akkor talán nem lenne ennyire ütős. Én, amikor először kóstoltam, úgy éreztem, a csokoládé-mennyországban járok. Úgyhogy igazán méltó felidézése ennek a receptnek. És hogy miért is írom a felidézést? Először augusztusban írtam róla, de a blogról titokzatos módon eltűnt a bejegyzés. De most, a boszikonyha első szülinapján megfelelő alkalmat láttam arra, hogy ismételjek.
Íme, a csokoládétorta!

Hozzávalók 21 centis tortaformához:
 a tésztához (ez három adagnyi tésztát fog kiadni, a maradék kétharmadot ketté szedve lefagyaszthatjuk és később felhasználhatjuk):
250 gramm szobahőmérsékletű vaj
180 gramm kristálycukor
4 rúd vanília (én kettőt használtam, mert ennyi volt itthon)
2 tojás felverve
500 gramm finomliszt
1/4 teáskanál só

1 tojássárga vízzel kikeverve

400 gramm étcsokoládé (nagyon jó minőségű, minimum 60 %-os kakaótartalmú legyen!!!)
150 ml tej
250 ml zsíros tejszín
2 tojás felverve

Először a tésztát készítettem el, azaz a vajat és a cukrot habverővel simára kevertem, majd hozzáadtam a vaníliarudak kikapart belsejét és a tojásokat egyenként, vigyázva, hogy a keveréstől nehogy kicsapódjon.
A keverőgépet a legkisebb fokozatra állítottam majd apránként hozzáadtam a lisztet és a sót is és óvatosan még addig kevertem, amíg morzsalékossá vált. Ekkor leállítottam a gépet, kivettem a tésztát és kézzel gyúrtam tovább.
Majd három részre választottam szét, két részt a fagyasztóba tettem ( 1 hónapig is eláll), a harmadik részt liszttel megszórt munkaasztalon akkorára nyújtottam, hogy ki tudjam vele bélelni a 21 centis tortaformámat. ( az oldalán kb 3-4 centis ráhagyás legyen!)
A tortaformába nyomkodtam a tésztát, 20 percre hűtőbe tettem (ettől a sütés közben sokkal roppanósabb, finomabb lesz a tészta) majd sütőpapírt fektettem rá, amire sütőbabot szórtam és  betoltam a 180 fokra előmelegített sütőbe. 10 perc múlva kivettem, leszedtem róla a babot és a sütőpapírt, a széleket egyenletesre igazítottam, az esetleges repedéseket a maradék tésztából kipótoltam.

(Huhhh, nem olyan bonyolult ám ez, csak kicsit bonyolult olvasni. De ha egyszer elkészítitek, meglátjátok, hogy sokkal gyorsabban megy elkészíteni, mint leírni:-)))

Szóval a tésztát ezután visszatoltam még 5 percre a sütőbe, majd újra kivettem és megkentem a vizes tojássárgás keverékkel.  A sütő hőmérsékletét 130 fokra vettem vissza és újabb 3 percig sütöttem.

Miközben a tészta először hűlt, majd sült, a csokoládét egy tálba tettem, majd a tejet és tejszínt egy lábasba öntve felforraltam és a külön tálban lévő aprított csokoládéhoz öntöttem. Egy kézi habverővel addig kevertem, amíg teljesen egyneművé vált. Aztán 2 tojást egy kis tálban felvertem és a csokoládéganache-hoz kevertem. (csomómentesre) Ramsey mester szerint itt érdemes az egész keveréket egy szitán átszűrni, hogy az esetleges tojásdarabkák (gondolom a fehérjében lévő csomókra gondolt) ne kerüljenek a ganache-ba, de én ezt nem tettem meg és nem volt gond a csokitorta állagával.
Közben a torta tésztája túl volt az utolsó 3 perces elősütésen, így kivettem egy alátétre és a csokoládékrémet ráöntöttem.
Betoltam a sütőbe és 25 percen át sütöttem (illetve, amíg a töltelék kezd megszilárdulni, szóval érdemes 20 perc után kukkolni)

Ezután lekapcsoltam a sütőt, de nem vettem még ki a tortát, hanem további 30 percig hagytam bent hűlni. Fél óra elteltével kivettem és teljesen kihűtöttem.
Reszelt étcsokoládéval és kandírozott narancshéjjal díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...