2013. január 1.

Mézes mustáros malactarja

Igen, tudom, már van két sült malacom a blogon, de ez most tarja (az előzőek oldalas és hasaalja voltak). És nem csak mézes. És nem csak mustáros. Hanem mézesmustáros! És 3 napig pácolódott, szóval omlós és puha és finom és minden, áááá! (persze mehet ez pár órás pácolással is, szerintem úgy is isteni lesz! Szóval elő a malachússal és tessék bedörzsölni ...mézzel ...mustárral ...rózsaborssal...

Imádom a sült malacot! És most ez lett az új kedvenc, igazi szilveszteri finomság! Bárcsak küldhetnék nektek, hogy érezzétek! Eszméletlenül szaftos, ízes és omlós lett, szinte kés sem kellett hozzá:-) Próbáljátok ki, szilveszter sem kell hozzá!

Hozzávalók:
1 szép darab malactarja
2 evőkanál magos mustár
2 evőkanál méz
2 evőkanál olaj
1 kávéskanál só
1 teáskanál őrölt rózsabors
1 teáskanál pirospaprika
irdatlan mennyiségű fokhagyma (na jó, nálam 12 gerezd tűnt el a malachúsban)
2 dl sör

krumpli
cukkini
póréhagyma
savanyú káposzta (összekeverve 1 kávéskanál egész köménnyel)

Az olajat,a mustárt, a mézet és a fűszereket jól összekevertem. A malachúst alaposan megmostam, letörölgettem, majd a bőrét bevagdostam, vigyázva, hogy a húst ne vágjam be. A húsos részén éles késsel ejtettem bevágásokat, vagyis 12 lukat, amikbe belenyomkodtam összesen 12 gerezd fokhagymát. Majd a fűszeres páccal alaposan bedörzsöltem a húst mindenhol, kivéve a bőrét.
Ezután folpack-al letakartam és ment a hűtőbe.

A sütés előtt kivettem a malacot már 1 órával hamarabb a hűtőből, hogy ne sokkoljam szegényt a hirtelen jött meleggel (bár Heston Blumenthal szerint ez a ropogós bőr titka). Fran Wardetól tanultam a trükköt, miszerint először magas hőfokon süssük a húst rövid ideig, majd vegyük vissza a hőmérsékletet és lassan pároljuk. Így a húsban maradnak a finom szaftok. Így tehát a sütőt előmelegítettem 220 fokosra. Mielőtt betoltam volna a sütőbe malackánkat, a bőrét jó alaposan bedörzsöltem tengeri sóval, hogy igazán ropogós legyen. Ezután jött a negyed órás elősütés, majd csökkentettem a hőmérsékletet,  a malac alá locsoltam 2 deci sört, letakartam alufóliával és ment vissza a sütőbe. 160 fokon 3  órán át pároltam, ezután levettem róla a fóliát, a malac mellé tettem hámozott és kockára vágott krumplit, az összevágott cukkinit és póréhagymát, és a köménymaggal összekevert káposztát és ment vissza újabb 1 órára. Ezután villlával ellenőriztem a hús puhaságát, és a bőr ropogósságát.
Mielőtt felvágtam volna, kicsit pihentettem alufólia alatt úgy 15 percig, majd rostjaira merőlegesen felszeleteltem. (vagyis próbáltam, de tényleg alig kellett vágni, olyan omlós lett!)
Tálaláskor mellé szedtem a sült zöldségeket és a sült savanyú káposztát!

2 megjegyzés:

  1. Na, majd ilyet legközelebb - nemrég tettem be a sütőbe egy malackarajt. Imádom a mézesmustáros kencét!

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez így jó előre bepácolva és lassú tűzön sokáig sütve nagyon durván jó lett!!! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...