2013. január 5.

Baconos hamburger

Még tavasszal készítettem házi hamburgert, akkoriban szinte mindent úgy vettem készen, igazából csak a húspogácsát készítettem én. Azóta eltelt 10 hónap, új szelek fújnak a boszikonyhámban, próbálok tudatosan étkezni, amihez hozzátartozik az ételek teljesen házi készítése.
Így aztán először is elkészítettem a hamburgerpuffancsokat, amiket Limaránál találtam.
Majd nekiestem a házi majonéz készítésének, és összegyúrtam a húspogácsának valót is. Egyedül a sajt volt bolti, igazi lapka:-)

Hozzávalók 6 hamburgerhez:
500 gramm kétszer darált marhahús
1 vöröshagyma nagyon apróra vágva

bors
3 vékony csík baconszalonna
pár levél jégsaláta

majonézhez:
1 tojás sárgája


olívaolaj

bors
pár csepp citromlé

Először begyúrtam a zsemlék tésztáját, a hozzávalókat és a készítést Limaránál találjátok.
Aztán a kétszer darált marhahúshoz hozzáadtam a vöröshagymát, sót és borsot, majd alaposan összedolgoztam és ment a hűtőbe. Tudom, nem bonyolítottam túl, de most így esett jól.

Aztán elővettem a tojást a hűtőből, szétválasztottam, a fehérje ment vissza a hűtőbe, a sárgáját pedig csipet sóval egy kézi habverő segítségével elkezdtem felverni. Majd az olajat nagyon lassan, először cseppenként adtam hozzá, folyamatosan keverve a tojást, majd nagyon vékony sugárban csorgattam hozzá. Mennyiséget nem tudok mondani, annyi olajat adtam hozzá, amíg a krém majonéz állagú nem lett. Végül borssal és pár csepp citromlével ízesítettem.

Aztán a puffancsokat betoltam a sütőbe és amíg sültek (kb 20 percig), a húspogácsákat elkészítettem. A darált húsból először gombócokat gyúrtam, majd kilapítottam, és végül kevés olajon mindkét oldalát megsütöttem. Ezután a 3 csík baconszalonnát félbevágtam és a 6 kis csíkot is megpirítottam. A belőlük kisülő zsírt félretettem.

Amikor a puffancsok elkészültek, hagytam őket kihűlni, majd félbevágva, a megmaradt baconzsíron megpirítottam a belső felüket és az egyik felükre sajtot tettem, erre jött a húspogácsa, majd egy darab jégsaláta, amire majonézt halmoztam. A sort végül a pirított baconcsík és még egy lapkasajt zárta. Tetejére pedig a szezámmaggal megszórt puffancs-fedél került.
Igazán fenséges ebéd, ha az ebédlőben pár lufit is felengedsz, a gyerekek akár a Mekiben is érezhetik magukat! :-)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...