2013. január 15.

Csokis-fügés-mandulás rudacskák

Játékot hirdetett Aliz, mivel blogja, a SelectFood január 16-án, azaz holnap lesz 5 éves. A játék lényege, hogy süssünk-főzzünk valamit a blogjáról, majd fényképezzük le és küldjük el neki, cserébe csodás ajándékcsomagot sorsol ki a beküldők közt.
Sajnos csak tegnap fedeztem fel a játékot, így próbáltam egyszerű, de nagyszerű receptet találni. A nagyszerűséggel nem volt baj, hiszen az össze recept szuper, sőt! Aliz férje portugál, így a blogján sok eredeti portugál recept is található. Így biztos vagyok benne, hogy a jövőben is gyakran nézegetem majd a finomságait!
Most egy csokis-fügés finomságon akadt meg a szemem, mivel az ízvilágot már ismerem, a nyári ficoco lekváromnak köszönhetően (csokis-fügés lekvár), így gondoltam, ezt az egész család imádni fogja, akárcsak lekvártársát.
Szerencsére volt itthon minden hozzávaló, így reggel bele is vágtam.

Hozzávalók:
15 dkg aszalt füge
15 dkg héj nélküli mandula (nekem szeletelt mandulám volt itthon)
100 gramm étcsokoládé ( én 70 %-osat használtam)
1 evőkanál citromlé
1 mokkáskanál ánizsmag
Amaretto (mandulalikőr)
porcukor

A fügét apróra vágtam és beáztattam 1 órára kevés  Amarettoba, hogy kicsit puhuljon.
Majd a mandulával, citromlével és ánizsmaggal együtt aprítóba tettem és pépessé daráltam. Ekkor egy ragacsos massza volt még a tálban, de kevés ideig a hűtőben dermedve már jól formálható masszát kaptam. Ezt vékony rudakká nyújtottam, majd kb 10 centis rudacskákká vágtam össze és porcukorba forgatva már kóstolgatta is kisebbik csibészem!
Nagyon-nagyon finom, bár nekem jó tömény is, de a füge- és csokiimádatomat teljesen kielégíti!


Köszönöm Aliz, ez a portugál édesség nálunk biztosan visszatérő vendég lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...