2013. január 22.

Paradicsomos rákragu kölessel

Férjuram húgáék jöttek hozzánk vendégségbe, így valami különleges tengeri finomságot szerettem volna készíteni, mivel úgy tudtam, azt szeretik! Két dolog közt hezitáltam: rák vagy kagyló! Végül a rák nyert, mindenki legnagyobb "örömére". Kiderült ugyanis, hogy sógornőm párja nem szereti (persze ezt már csak a tálalás pillanatában mondták), így a legeslegnagyobb dicséretnek vettem, hogy Jani a tányérján lévő egész adagot megette, majd közölte velem, hogy ez bizony finom volt:-)
Hmmmm, így kell egy "rákotnemszerető" embert rákrajongóvá tenni! Vagy legalábbis egy picit megkedveltetni vele ezt a csemegét...

Hozzávalók:
500 gramm garnélarák megtisztítva
1 konzerv hámozott paradicsom
friss bazsalikomlevél

bors
1 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál vaj
2 gerezd fokhagyma

A garnélarákokat megszabadítottam a páncéljuktól, alaposan lemostam és kis darabokra vágtam. Majd egy serpenyőben 1 evőkanál olívaolajat és egy evőkanál vajat olvasztottam fel. A 2 gerezd fokhagymát apróra vágtam és nagyon gyorsan megfuttattam az olajban, de nem engedtem, hogy megégjen, mert szinte azonnal rá is dobtam a garnélarákokat. Addig kevergettem és pirítgattam, amíg a rákok rózsaszínűvé nem váltak, majd sóztam, borsoztam és ráöntöttem az apró kockákra vágott hámozott paradicsommot. Mellédobáltam pár friss bazsalikomlevelet összetépkedve és kb 10 percig rotyogtattam, hogy az ízek összefőjenek.
Kölest készítettem mellé, ami rendkívül egészséges, lúgosító hatású gabona, melynek igen magas az ásványianyag tartalma. A kölest először is kiválogattam, mert pár szemen rajta maradt a héja, majd vízzel átmostam. 1 csésze köleshez kb másfélszeres vizet adtam, kicsit sóztam, majd takaréklángon puhára pároltam.
A köles és a rákragu kiváló társai voltak egymásnak, így egy igen egsézséges és finom vacsorában volt részünk!

Próbáljátok ki ti is, jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...