2013. január 6.

Narancsos ráksaláta gránátalmával

Folytatódik a tavaly év végi őrület, a konyhámba végérvényesen beköltöztek a tengeri herkentyűk. Bárcsak lenne egy hatalmas akváriumom, amiből minden nap kihalászhatnám a nekem megfelelő fogást. Vagy egy tengerparti ház is megteszi ám...
Reggelente leszaladok horgászni vagy halászni, aztán délben már friss rákot eszegetünk, még tengerillatú halat grillezünk... Óóóó, micsoda szép álmok.
Ehelyett marad a jeges piac még jegesebb kínálata. Persze nem leszólni akarom, de azért frissen egészen más lehet, mint fagyasztva. Nos, amíg tengerpartra nem költözöm, a ráksalátám receptje úgy kezdődik, hogy végy egy zacskó mélyhűtött garnélát... :-)

Hozzávalók:
10 db garnélarák
2 gerezd fokhagyma
fél chilipaprika apróra vágva
fél narancs filézve

bors
2 evőkanál gránátalma magja

Elsőként egy fél narancsot kifiléztem, azaz a hártyák közti húst kivágtam egy éles késsel és a külső héját is levágtam. A kivágott hártyákat félre tettem, mivel abból a levet a rákra fogom facsarni.
A garnélákat forró vízbe dobtam egészen rövid időre, amíg szép rózsaszín színt nem öltöttek, majd megpucoltam őket és forró olajon megpirítottam a fokhagymák és az apróra vágott chili társaságában. Csak pár percig szabad pirítani, különben nagyon rágós lesz ám. Amikor már csak pár másodperc volt hátra a pirításból, meglocsoltam a filézéskor félretett hártyákon maradt kevés narancshús levével, hagytam picit rákaramellizálódni, majd lezártam alatta a gázt.
Egy cointreau-s pohár aljába apróra vágtam jégsalátát, erre tettem a rákokat, majd lazán rászórtam a narancshúst és a gránátalma magokat. Még egy kevés narancslével meglocsoltam, majd tálalásig hűtőbe tettem.

Igen könnyű és vitamindús előétel!

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...