2013. február 1.

Kandírozott narancshéj étcsokoládéba mártva

Még mindig a narancsligetből jelentkezem:-) Szóval itt ez a rengeteg kezeletlen narancs és annak a héja. Készítettem narancslekvárt és mivel félbe vágtam magát a narancsot és utána ügyesen kikapartam a húsát kanállal, maradt egy csomó narancshéj kehely. Gyorsan negyedeltem, egy éles késsel kivágtam a fehér részét és beáztattam hideg vízbe. Aztán irány a szakácskönyv, a net, bármi, ahol jó és tutibiztosan finom kandírozott narancs receptet találok.
Volt egy jópár, legjobban Varga Gábor kandírozott narancshéj receptje tetszett: csodásan csillogó, csokoládéba mártott narancscikkek sorakoztak csábítóan. El is határoztam, ez lesz az!
Persze kicsit markásítottam, de a végeredmény ugyanilyen csillogó és finom, csokis édesség lett.

Elvileg nagyon sokáig eláll, én fél kilót készítettem és mára már semmi nem maradt (pedig én most édességmegvonáson vagyok)! Úgyhogy vagy ipari mennyiséget csináljatok, vagy zárjátok el időben a család elől. Vaaagy el se határozzátok, hogy a húsvéti sütibe is tesztek belőle és akkor nincs csalódás, hogy nem maradt semmi! :-)))

Hozzávalók:
500 gramm narancshéj a fehér részétől megtisztítva
1000 gramm cukor
1,5 liter víz
1/2 fahéjrúd

A narancshéjakat a fent leírt módon szép cikkekre vágtam, majd egy késsel szépen kivágtam-kikapartam a fehér részeket, majd 2 napra hideg vízbe áztattam. 1 napig minimum áztatni kell, de én másnap nem értem rá, így 2 napig ázott és semmi baja nem lett. Mondjuk minden nap új vizet öntöttem rá, persze a régit leöntve.
Szóval, áztatás után leöntöttem róla a vizet, majd forrásban lévő vízbe dobtam őket és kereken 6 percig főztem. Ezután csap alatt leöntöttem róla a forró vizet és hideg vízzel lemostam.
Egy másik lábasban az 1 kg cukrot és a másfél liter vizet sziruppá főztem, beleraktam a narancshéjakat (ha nem lepi el teljesen a szirup a héjat, akkor kevés vizet öntsünk még hozzá) és addig főztem, amíg üvegessé nem vált. Sokan írják, hogy folyamatos keverés mellett. Én az elején még kevertem, de elég törékenyek voltak a héjak, így abbahagytam és láss csodát, ugyanúgy üvegessé vált. Nekem ez kb 40 percig tartott, igaz, lassú lángon csináltam.

Majd a narancsokat - rács híján - egy tálcára szedtem, hagytam lecsöpögni, majd 2-3 óra múlva átszedtem egy másik tálcára és másnapig hagytam száradni. Másnap 200 gramm étcsokoládét óvatosan - hogy meg ne égjen a csoki - megolvasztottam és mindegyik narancscikket megmártottam benne. Újabb 2 napig száradt és közben rohamosan fogyott.

Őszintén szólva nem tudom, mikor állt volna be a tökéletes állapot, mert a teljes száradás-szikkadás előtt bizony már egy darab sem volt a tálcán.
Legközelebb elővigyázatosabb leszek!
Addig is ajánlom mindenkinek, hiszen össze sem lehet hasonlítani a boltban kapható kandírozott narancshéjjal!


7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!
    A 2 napos áztatással óvatosan. Az enyém is 2 napot ázott, mert az első napon nem volt időm elkészíteni és a második napra bizony megromlott.
    Mondjuk szobahőmérsékleten ázott, nem a hűvösön.

    VálaszTörlés
  2. Kriszta, köszönöm, hogy szóltál, akkor nekem szerencsém volt:-)))
    Meglestem a blogodat, a narancsos creme brulée-d rabul ejtett, el is fogom készíteni!

    VálaszTörlés
  3. meghaltam és a mennybe kerültem! ezt én is, én is! mármint kipróbálom :-) gratula hozzá, mesés!

    VálaszTörlés
  4. szia! Szerinted miért kell áztatni? Mert én ugy tudtam, hogy a kezeletlen héjút nem kell áztatni, hiszen nincs rajta vegyszer, amit le kellene áztatni róla. Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én úgy tudom, hogy a narancs héja tartalmaz nagyon minimális arzént, ez adja a héjnak a kesernyés ízét. Ezt kell kiáztatni, de ha szereted az enyhén kesernyés ízt a kandírozott narancshéjnál, akkor elhagyhatod az áztatást. Remélem tudtam segíteni :-)

      Törlés
  5. Nagyon guszták a képek :) szerintem az áztatás a keserűanyagok miatt kell, amik a fehér részben voltak, mert kellett maradjon azért a narancsos héjon belőlük, sajnos a felületkezelő anyagom a narancson nem oldódnak vízben, ezért ajánlott a forró vizes dörzsölés, még az elkészítés előtt.Lenne egy kérdésem:mennyire ragadt a végén a felülete, több nap száradás kell neki, lesz egyáltalán teljesen száraz a felülete?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az áztatás a narancshéj keserűanyaga (arzéntartalma) miatt kell, de nem feltétlenül muszáj. Pár nap alatt szépen megszárad, ha jól emlékszem a 4. napon láttam, hogy már nem fényes, hanem szépen kikristályosodott.De ha jól záródó üvegbe vagy dobozba tesszük, puha marad.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...