2013. január 30.

Baconbe tekert pisztráng

Gaba, a Tarka Bárka blog írója ellátogatott a lillafüredi pisztrángtelepre, amiről írt is egy bejegyzést. Én pedig azonnal rákerestem a honlapjukra, amin volt pár igencsak ízletes, nyálcsorgató recept. Az egyik igencsak megtetszett és el is határoztam, hogy az első adandó alkalommal elkészítem. Nos, nem kellett sokáig várni, az alkalom jött, én pedig mentem. A halasomhoz. És ugye ismeritek a mondást:"Aki korán kel, aranyat lel", én megleltem az aranyamat hajnali 6-kor, csodálatos, friss pisztrángok kerültek a szatyromba és már battyogtam is haza elkészíteni ezt a különlegességet!
Az adagon nem kell megrökönyödni, nagy a család, így 6 szép pisztrángot készítettem, amit 6 felnőtt és 2 gyerek evett meg jóízűen! De természetesen a pisztrángok számától függően a hozzávalók is arányosak csökkenthetőek.

Hozzávalók 6 pisztránghoz:
2 evőkanál vaj felolvasztva
400 gramm tejföl
2 evőkanál mutár
2 evőkanál piros arany (én apósom saját készítésű, paprikából darált sós fűszerkészítményét használtam)
5 gerezd zúzott/reszelt fokhagyma
bors
majoranna
só ( csak ha szükséges, nekem apósom piros aranya bőven elég volt)

A fenti összetevőket alaposan elkevertem, majd a pisztrángokat kívül-belül vastagon bedörzsöltem a "páccal". Majd jó 2 órát hagytam állni (de 1 óra is elég). Ezután óvatosan baconszalonnába tekertem a halakat, egy tepsi aljára kevés olívaolajat kentem egy ecset segítségével és erre fektettem a bebugyolált pisztrángokat. Ami tejfölös szósz lecsöpögött a halról, azt szépen visszakentem a tetejére, vigyázva, hogy a bacon csíkok ne legyenek tejfölösek.
200 fokos sütőben kb 15-20 perc alatt megsütöttem.

Köretként a már ismert zellersalátát tálaltam jégsaláta-tányérkában, annyi változtatással, hogy majonéz helyett most csak tejfölt és kapribogyót tettem a zellerhez. Nagyon jól illett a savanyúsága a pisztráng tejfölös ízéhez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...