2012. december 4.

Tejszínes-garnélás pappardelle shiitake gombával

Ismét tésztaételt készítettem és most ötvöztem a tengeri herkentyű imádatommal. Maradt még kevés garnéla a mélyhűtőben, amit most már illik elkészítni, így gondoltam, legmegfelelőbben egy isteni olasz házitészta feltéteként  végezheti.
A hűtőben lapult pár shiitake gomba is, amit nagyon szeretek használni, hiszen intenzív, fokhagymára emlékeztető illata van.
(A kínaiak pont emiatt hívják illatos gombának. Ráadásul rendkívül egészséges gomba, hiszen lentián tartalmának köszönhetően a daganatos megbetegedések megelőzésében/gyógyításában nagy jelentőséget tulajdonítanak neki)

Szóval az alapanyagok megvoltak, és mindeössze annyi idő kellett a feltét elkészítéséhez, amennyi idő alatt a tészta megfőtt.Igazán egyszerű, mégis nagyon különleges étellel tudjuk így elkápráztatni a családot!

Hozzávalók:
10 db garnélarák
6 db shiitake gomba
1 evőkanál olivaolaj
1 dl tejszín
kakukkfű

bors
250 gramm pappardelle (szélesmetélt)

Feltettem a tészta főzővizét forrni, közben megpucoltam a garnélákat, azaz lehúztam róluk a műanyag-szerű héjat.
Majd kb 1 ujjnyi darabkákra vágtam. A shiitake gombát gombakefével letisztítottam, majd vékony szeletekre vágtam. 
Kevés olívaolajon elkezdtem pirítani a garnélarákot, majd , amikor már szép pirosas színűek lettek, hozzáadtam a shiitake gombaszeleteket is. Rövid ideig együtt pirítottam, közben sóztam, borsoztam és kakukkfűvel fűzsereztem. Végül 1 dl tejszínnel felöntöttem és egyszer felrottyantottam. Közben a tészta megfőtt, így gyorsan - még melegében - tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...