2012. december 12.

Mézes-mustáros kolbász paradicsommal és tojással

Hétvégén a városba voltam hivatalos, karácsonyi vacsorára. (amiről inkább nem is írok, olyan szörnyű "ételeket" toltak elénk...)
A lényeg, hogy útközben szeretek olvasgatni, így megvettem gyorsan a GoodFood Magazin decemberi számát, amiben rögtön az első recept egy istenien kinéző mézes-mustáros kolbászos egytál-reggeli volt!
Gondoltam is magamban, vasárnap reggel még jól is fog esni ebben a hidegben, hiszen kell az energia, hogy mindent alaposan megszemléljünk majd a Rosinante Szálloda Karácsonyi Vásárán.
Másnap be is szereztem az Aldiban a hozzávalókat (szinte szembe jöttek velem a nürnbergi apró grillkolbászkák), úgyhogy nem volt mese, ezt az ételt a Jóisten (és a magazin szerkesztője) azért tette az orrom elé, hogy ne várjak, csak süssek! És milyen jól tettem, hmmmm....Még most is érzem a számban a kolbászkák ízét!

Hozzávalók:
14 db apró grillkolbász (nekem pont ennyi volt a csomagolásban, de lehet több is, kevesebb is, ízlés szerint)
8 db koktélparadicsom
1 ek mustár
1 ek méz
8 tojás
1 ek olaj
4 gerezd fokhagyma
fél szál próéhagyma
8-10 friss bazsalikomlevél
1nagy marék reszelt sajt

Elővettem egy tepsit, kevés olajjal kikentem, majd véletlenszerűen elrendeztem benne a kolbászkákat. Közéjük rakosgattam a félbevágott paradicsomokat és már toltam is be a 200 fokra előmelegített sütőbe. Kb 15 percig sütöttem, majd  kivettem a tepsit és folytatódott az alkotás: a mézet és a mustárt egy tálkában összekevertem és most egy ecset segítségével rákentem a kolbászkákra (ne spóroljunk vele, nem lesz édes tőle a kolbász, viszont őrületesen izgalmas ízt ad neki!)
Majd a kolbászkák közti lukakba törtem a 8 tojást,  megszórtam az apróra vágott fokhagymával, a karikára vágott póréhagymával és a kézzel összetépkedett bazsalikomlevéllel. Visszatoltam a sütőbe további 10 percre, amíg a tojások tükörtojássá nem változtak. A tepsit kivéve a sütőből, megszórtam az egész csodát 1 marék reszelt trappistával és már ehettük is!

A magazinban még bagett-szeleteket is a kolbászkák közé tesznek a sütőben, nálunk ez kimaradt, de így is érdemes lesz egyszer kipróbálni.

Jó étvágyat hozzá!



2 megjegyzés:

  1. Ez brutál jól néz ki, nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Juuujjjj, ez annyira tuti lett, hogy legszívesebben minden reggel ezt enném! Január 1-re be kell szereznem hozzá a kolbászkákat, mert ezzel szeretném kezdeni az új évet!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...