2012. december 16.

Narancsos-mandulás keksz csokidarabkákkal

Ezt a receptet Alexának, a Nem vagyok mesterszakács bloggerének köszönhetem, aki volt olyan merész és közzétette ezt az isteni kekszet, és eme tettével bűnbe vitte sok-sok gasztroblogger társát. Mint például engem. Én meg persze fertőzök tovább, remélhetőleg titeket!
És mivel itt a karácsony és keksz-ellenességem ellenére rákaptam a kekszekre (na, ez aztán a mondat!), muszáj volt ezt is elkészítenem. És amiben csoki van és narancs van és mandula is van, az már bizony rossz nem lehet!
Akinek meg nem ízlik, küldje csak a maradékot a címemre:-)

Hozzávalók 25 darabhoz:
150 gramm finomliszt
100 gramm puha vaj
160 gramm nádcukor
1 narancs reszelt héja (én még 1 marék kandírozott narancshéjat is tettem bele)
3/4 teáskanál só
3/4 teáskanál sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1 tojás
80 gramm mandulareszelék
160 gramm étcsokoládé durvára vágva

Egy az egyben követtem Alexa útmutatásait, azaz a vajat robotgépben habosra vertem, majd hozzáadtam a narancshéjat, a cukrot és a sót és alacsony fokozaton jól összekevertem. Majd hozzáadtam a tojást is és 3 percen át kevertem, hogy teljesen egynemű vajas masszát kapjak. Utána hozzáadtam a lisztet, a mandulát, a tört csokit, a sütőport és a szódabikarbónát és további 2 percen át kevertem.

Az eredeti recept szerint rúd alakot formázunk belőle, folpackba csomagoljuk és megy a hűtőbe 2 órára, majd mélyhűtőbe fél órára. Ezután szépen fel lehet szeletelni, mint egy felvágottat és a karikákat kisütjük.
De nekem nem volt ennyi időm, úgyhogy a tálból kiszedve egy mély tálkába tettem, letakartam és hűtőbe tettem 1 órára. Utána pedig Michel Roux egyszerű formázási útmutatóját követve egy nagy csipet tésztát kicsippentettem a masszából, golyót formáztam belőle és az ujjammal kör alakúra lapogattam. 
Majd sütőpapírra tettem és 180 fokos sütőben 12 percig sütöttem. A sütőből kivéve még kicsit puha lesz az állaga, de nem kell megijedni (a sütőbe visszatolni pedig tilos!), ugyanis ahogy kihűl, meg is keményedik a megfelelő szilárdságúra. Csak türelem és ez most bizony isteni kekszet terem!

Ismét egy finom keksz, amit karácsonykor, a fa körül ülve majszolhat az egész család!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...