2012. december 17.

Dorozsmai ponty

Szégyen, nem szégyen, én 27 éves koromig nem ettem dorozsmai pontyot. Sőt, semmilyen dorozsmai módra készített halat. Aztán elsétáltunk a Nótafába és ott azt rendeltem! Első kóstolásra szerelem lett. Imádom a halat, ez az első. De mellé csuszatészta, meg pirított szalonna, meg gombapaprikás? Na, ez már sok volt, azonnal beleivódott az emlékezetembe. Pedig rettenetesen egyszerű étel, de valahogy ezek az ízek annyira, de annyira passzoltak egymáshoz!
Azóta persze már jópárszor és jópár módon elkészítettem és nekem ez a recept jött be a legjobban.
Természetesen el lehet készíteni szürkeharcsából, afrikai harcsából is, sőőőt, úgy még élvezetesebb (no szálka). Na, de karácsonykor az ember lánya egyen csak egy kis pontyot!

Hozzávalók:
250 gramm csuszatészta
10 csík baconszalonna
500 gramm gomba
1 fej vöröshagyma
1 teáskanál pirospaprika

bors

4 szelet ponty
pirospaprika
liszt

A pontyokat lemostam és besóztam, majd hűtőbe tettem. A tésztának szánt vizet feltettem forrni, közben egy serpenyőben az egészen vékonyra szeletelt baconcsíkokat megpirítottam. Amikor a tészta kifőtt, ebbe a szalonnazsíros-ropogós szalonnás serpenyőbe szedtem át és alaposan összeforgattam, majd áttettem egy jénai tálba.
A vöröshagymát kevés olajon megfonnyasztottam, majd hozzáadtam az összevágott gombát és jól megpirítottam. Sóztam, borsoztam, rászórtam a pirospaprikát, majd 2 dl tejföllel felöntöttem és felrottyantottam.
Ezt a gombapaprikást ráöntöttem a szalonnás tészta tetejére és 200 fokos sütőbe toltam kb 20 percre.
Közben a pontyszeleteket megforgattam paprikás lisztben, olajban kisütöttem, majd a kész gombás tészta tetejére halmoztam.
Aki szereti, adhat hozzá még tejfölt :-)



Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...