2017. május 17.

Grillezett szaftos nyúllapocka baconba tekert zöldspárgával

Itt a jó idő, itt a grill szezon.
Én is beálltam a sorba, minden hétvégén grillezünk és egyre több újdonságot próbálunk ki. Vannak ugye a klasszikus hússzeletek (tarja, csirkemell, csirkecomb), meg a guszta grillkolbászok, amiket elrontani sem lehet. De ott van az én nagy kedvencem, a nyúlhús, ami sütőben, letakarva, párolva is kiszárad, ha nem figyelek rá eléggé.
Idén úgy döntöttem, kipróbálom grillezve, maximum többet nem sütök rácson nyúlhúst és a cicánk is felettébb elégedett lesz, ha behabzsolhatja az ehetetlen falatokat. Nos, annyit azért elárulok, ha ezen múlott volna, a cicánk éhen halt volna.
A titok a baconban rejlik. Mivel a nyúlnak nincs bőre, mint a csirkének és nem is olyan zsíros, mint pl egy jófajta tarja vagy marhasteak, ezért mesterségesen kell előállítani egy réteget, ami egyrészt bent tartja a finom szaftokat, másrészt folyamatosan megadja a nyúllapockának a zsírban pirulást.
Nyúlhúshoz egyébként – legnagyobb örömömre – már nagyon sok nagy élelmiszerlánc boltjaiban hozzájuthatunk, én ezt most a Sparban szereztem be. És természetesen mi mást is ehettünk volna mellé, mint a tavaszi legeslegnagyobb favoritot: grillezett zöldspárgát.
A fűszerkeverék saját gyártmány, a nyúlhoz való kedvenceimet kevertem össze – szárított kakukkfű, rozmaring, só, bors,reszelt  fokhagyma, kevés olaj – és ezzel dörzsöltem be előző este, majd hagytam állni majdnem 24 órát a nyúllapockákat. De mivel a nyúl húsa nagyon hasonlít a csirkéjéhez, így bármilyen, szárnyashoz való fűszer vagy pác tökéletes lehet.

5-en voltunk, íme a hozzávalók:
10 nyúllapocka bepácolva
10 vékony szelet baconszalonna a nyúlhoz

30 szál zöldspárga
10 vékony szelet baconszalonna a spárgához

Elsőként előző este bepácoltam a nyúlhúst,mindegyiket betekertem bacon szalonnával, majd zárható edényben ment a hűtőbe. Grillezés előtt fél órával kivettem, hogy ne jéghidegen kerüljön a grillrácsra. Zöldspárgákról letörtem a fás végeket, majd megmostam és hármasával ezeket is baconcsíkokba tekertem.
Férjuram tüzet rakott, majd, amikor már nem csapkodtak a lángok, inkább vörösen izzott, parázslott a sok keményfa, rápakoltam a grillrácsra a húsokat és a spárgákat vegyesen. Innentől már csak forgatni kellett ügyesen, hogy minden oldala szépen megpiruljon. Amikor már úgy gondoljuk, hogy kész, érdemes egyet a közepe táján szétbontani, hogy tuti jól átsült –e és omlós lett –e a husika. Túlsütéssel vigyázzatok, kiszáradhat még a baconköntös alatt is!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...