2012. december 11.

Pirított harcsamáj karamellizált mandarinnal

Nem győzöm dicsérni a halasomat, mindig félreteszi a különlegességeket, jelen esetben a harcsamájat. Őszintén szólva fogalmam sem volt mit kezdjek vele. Fogtunk már harcsát, de mivel kisebb példány volt, így a mája is elenyésző és a végén halászlében végezte. Ráadásul a többi hal mája tényleg csak halászlébe való, ott is inkább a sűrítmény részébe kaparja el az ember. De most az én drága halasom elkezdte az ömlengést: ha én már ettem libamájat, akkor ebbe is bele fogok szeretni, mert szinte ugyanolyan. És karácsonykor ő nem is eszik mást, mint rántott harcsamájat.
Na, több sem kellett nekem, akkor én bizony megpirítom, mint a libamájat és valami finom gyümölccsel tálalom. És már kezdtem is összeszedni a hozzávalókat!

TIPP: érdemes olyan halast keresni, aki friss magyar szürkeharcsát árul és rákérdezni a májra, mert biztosan van egy dugiadag.-)))

Hozzávalók 2 személyre, előételként:
kb 30 dkg harcsamáj
olaj

bors
3 gerezd fokhagyma
2 megpucolt, gerezdekre szedett mandarin
2 csipet cukor
1 teáskanál balzsamecet
1 teáskanál vaj

A harcsamájat megtisztítottam a hájas részétől, de nem dobtam ki a hájat, hanem serpenyőben, kevés olajon kisütöttem, így magát a májat is ebbe a halzsírba forgatom.
Majd megpucoltam, gerezdekre vágtam a mandarint és a gerezdeket is félbe vágtam.

Majd a már fent említett halzsíron megpirítottam a harcsamáj mindkét oldalát, sütés közben sóztam, borsoztam és mellé szórtam a vékony karikákra vágott fokhagymákat is. Kb 3-4 percig sütöttem mindkét oldalát, mert azért a harcsamáj nem olyan krémes és puha, mint a liba- vagy kacsamáj, kicsit több sütés kell neki.
Amikor kész lett (én úgy szoktam ellenőrizni, hogy egy kanál domború végével nyomkodom felül és ha még nagyon ruganyos, akkor sütöm picit, de ha már puha, akkor tökéletes belül is), kiszedtem egy tányérra és hagytam "pihenni". Közben elkészítettem a mandarint: a félbevágott gerezdeket bedobtam a serpenyőbe, megszórtam 2 csipet cukorral és hagytam karamellizálódni. 1 teáskanál balzsamecettel megbolondítottam, majd tálaláskor a harcsamáj mellé szedtem. Az összegyűlt mandarinos szaftot kevés vajjal (1 teáskanálnyi) besűrítettem és meglocsoltam vele a májakat!

Igazi ünnepi előétel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...