2013. május 15.

VKF 57. forduló:Csőben sült flamand spárga, bazsalikomos palacsintaköntösben

Spárga, spárga, spárga, imádatom egyik legnagyobb tárgya. Tudja ezt rólam sok ismerősöm is, így meg sem lepődtem, amikor az egyik kedves ismerős ajánlotta a flamand spárgát. Utánanéztem és úgy döntöttem, Mautner Zsófi hiteles beszámolóját és receptjét fogom használni.
A Chili és Vanília oldalon elég részletes történetet találtok a flamandokról és az ő spárgaőrületükről, és persze ott virít a hagyományos recept is, amit természetesen nem hagyhattam markásítás nélkül.
Így született ez a palacsintaköntösbe tekert, csőben sült változat, ami csodás egytálétel és igazán ünnepi fogás is!
Az már csak a véletlenek csodás egybeesése, hogy Colors in the Kitchen blogja kapta a legendás - Mautner Zsófi által elindított - Vigyázz, Kész, Főzz! legújabb fordulójának témaválasztását, ami nem más, mint a palacsinta. Így ezt az ételt szeretettel ajánlom a VKF-re is!

Hozzávalók:
10 bazsalikomos palacsinta (a palacsintát én ÍGY készítem, de most a tésztába szórtam apróra összevágott friss bazsalikomlevelet is)
30 szál zöldspárga (nekem ez pont egy 500 grammos csomag volt)

bors
méz
reszelt sajt (én most cheddart használtam)

a flamand  szószhoz:
6 kemény tojás
75 gramm olvasztott vaj
3 evőkanál citromlé

bors
szerecsendió
fél csokor petrezselyem

Elsőként bekevertem a palacsintatésztát az apróra vágott bazsalikom levelekkel (de más zöldfűszer is jó lesz bele, csak friss legyen!) és hagytam kicsit állni. Majd a spárgákat megpucoltam (a száruk aljából levágtam kb 2 centit, azaz a fás részt, majd alaposan megmostam) és egy jénai tálra fektettem, meglocsoltam kevés olívaolajjal, sóztam, borsoztam és egy evőkanál mézet rácsorgattam, majd az egészet alaposan összeforgattam, hogy minden spárgára jusson mindenből. 200 fokosra előmelegített sütőbe toltam 12 percre, majd kivettem és hagytam kihűlni.
Aztán kisütöttem a palacsintákat és elkészítettem a flamand szószt is. A tojásokat megfőztem és nagyon apróra vágtam, majd egy tálba téve, hozzáöntöttem az olvasztott vajat és a citromlevet, sóztam, borsoztam, meghintettem egy csipet frissen reszelt szerecsendióval (de az őrölt is ugyanolyan jó) és egy villával jól kikevertem.
Ezután már csak össze kellett állítani az egészet: fogtam egy palacsintát, a közepére tettem 3 szál spárgát, ráhalmoztam egy kanál tojásos szószt és a képen látható módon feltekertem (azaz először a palacsinta egyik felét áthajtottam a tojásos spárgákon, majd két oldal is behajtottam és így tekertem fel, mintegy kis batyut készítve.


Mindegyik palacsintát megtöltöttem és egy tűzálló tálban szépen egymás mellé rakosgattam, végül reszelt sajttal megszórtam és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam kb 10 percre (amíg a sajt megolvadt rajta.)

Nagyon finom, tartalmas egytálétel, bátran ajánlom mindenkinek!

7 megjegyzés:

  1. Hmm... ez nagyon finom lehet Marka... :P

    VálaszTörlés
  2. Istenien hangzik, imádom a spárgát én is:) Talán így még a gyerekeim is megennék:) Légyszíves nézz be hozzám, szeretném átadni neked a "Fő az egészség" stafétáját, ha elfogadod:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajjj, már megyek is, köszönöm Trollanyu :-)

      Törlés
  3. Marka, csodaszép elegáns, könnyed és csábító!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...