2012. november 11.

Libamáj karamellizált almával, tokaji aszú szószban

A libamáj creme brulée-hez szükséges libamájból maradt 2 szép szelet. És mivel pár napja már felizgatta a fantáziámat Rosenmayer András a gasztrobloggerek Facebook-os csoportjában, így ellátogatva a Culinaricum honlapjára, csodás receptet találtam.  És már nem is volt kérdés, mi is lesz a megmaradt 2 szelettel.
A hozzávalók mind megvoltak, így ma délután neki is álltam a nem túl bonyolult, de hihetetlen csodával kecsegtető receptnek. Pont megfelelő előétele a Márton napi menünek! Ezúton is örök hálám, kedves András:-)

Hozzávalók 1 személyre: (bár ezt mi most négyen kóstolgattuk, miközben ájuldoztunk a gyönyörűségtől)
2, kb ujjnyi vastag szelet libamáj
1 alma szeletekre vágva
pár szem szőlő
4 cl Tokaji aszú
1 evőkanál cukor
1 evőkanál vaj

bors

Először a libamájat száraz,de felforrósított serpenyőben mindkét oldalán megsütöttem (vigyáztam, hogy mindkét oldal, csak 1-1 percig süljön, hogy kívül megpirulhasson, de belül krémes maradjon) Közben persze sóztam, borsoztam, majd a serpenyőből kiszedve félretettem.
Aztán a vajat felolvasztottam a serpenyőben, beleszórtam a cukrot és hagytam, hogy felolvadjon, azaz karamell képződjön a serpenyőben. Ebbe a karamellbe forgattam az almaszeleteket és a szőlőt, majd felöntöttem Tokaji aszúval a szószt és addig pároltam a gyümölcsöket, amíg az aszús szósz szépen besűrűsödött.
A máj mellé kiszedtem a gyümölcsöket, majd az egészet megöntöztem a karamellizált-tokaji aszús szósszal.
Egy pillanatra az egész család a mennyekben járt!


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...