2012. december 16.

Barackos-kókuszos puszedli

Miután elkészítettem Michel Roux zseniális omlós kekszét, maradt 2 tojásfehérjém, amivel hirtelen nem tudtam, mihez kezdjek. Mármint van sok bevált tojásfehérjés receptem, de most valami újat akartam készíteni. Fellapoztam az Édességek aranykönyvét és az első pár oldal után egyszercsak elém bukkant ez a kókuszos puszedli recept. A kép csodás volt róla, gondoltam: ez az!!! És már bele is vágtam.

Hozzávalók 24 darabhoz:
215 gramm kókuszreszelék
200 gramm cukor
135 gramm apróra vágott aszalt sárgabarack
75 gramm fehér liszt
4 tojásfehérje
1 teáskanál vanília kivonat

Egy tálban, vízgőz felett a tojásfehérjét, a cukrot és a vaníliát jól összekevertem és addig kavargattam, amíg a cukor teljesen el nem olvadt. Majd levéve a tálat a vízgőzről, hozzáadtam a lisztet, elkevertem, majd jöhetett a kókuszreszelék és az aszalt barack is. Jól összekevertem és ment is a hűtőbe fél órára.
Majd előmelegítettem a sütőt 170 fokra, aztán kibéleltem egy nagy tepsit sütőpapírral majd a masszát gondolatban kétfelé választottam és az egyik feléből 12 kis halmot tettem a tepsire, viszonylag távol egymástól, mert sütés közben kicsit szétfolyik. A maradék ment vissza a hűtőbe.
Aztán az első adagot kb 20 percig sütöttem, amíg a teteje szép aranybarna nem lett. Hagytam kicsit a tepsiben hűlni, majd sütőpapírostul kiemeltem, leszedtem a sütőpapírt és rácson hűtöttem ki teljesen a puszedlit. Ezután a massza másik felét is kisütöttem a fent leírt módon.


Nagyon finom, ragacsos puszedli lett a végeredmény. Sárgabarack helyett kandírozott narancshéjjal, aszalt vörösáfonyával vagy aszalt meggyel is isteni lehet!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi lehet....én is kókuszos apró sütit sütöttem tegnap. :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, nagyon finom ám! És te milyet sütöttél?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...