2012. szeptember 25.

Fügés finomságok: FICOCO

Megint a Facebookon lévő Befőzős csoportnak köszönhetem a szerencsémet: valaki volt olyan édesdrága, hogy szólt, htévégén az Aldiban 300 Ft-ért lehet majd fél kiló csodás lila fügét venni.
Nem is kellett több nekem, már lapozgattam is az Aldi oldalát és lám: szombat,vasárnap akció.
Így szombat reggel 9-kor felkerekedtünk 2 gyerekkel és Férjúrral és elgurultunk a pár utcányira lévő Aldihoz. Amikor beléptünk, előttünk pont egy idős házaspár kanyarodott a pénztárak felé, bevásárlókocsijukban 6 doboz füge. Mosolyogtunk, ők is imádhatják ezt a csemegét:-)
Aztán fél perccel később már nem mosolyogtunk annyira, kiderült, hogy ők vitték el az utolsó 6 doboz fügét. Gyors eladókeresés, kérdés, hogy hoznak -e még ki a raktárból, hiszen még csak szombat reggel van és hol van még a vasárnap este, ameddig ugyebár az akció tart...
De morcos eladó csak annyit vetett oda: "Nincs több, elfogyott"
Huhhh, ez durva, gondoltuk, de szerencsére eszembe jutott, hogy van még egy Aldi a közelben, úgyhogy átszáguldottunk. Itt már nem bíztuk a véletlenre, Férjúr parkolóba kanyarodott, én kiugrottam a még szinte mozgó kocsiból és berohantam a boltba. Már csak 2 dobozzal volt, így gyorsan felkaptam és elindultam visszafele, ahol már Párom tolta a bevásárlókocsit a két gyerekkel.
Erre elém ugrott egy néni, hogy neki ez kell és adjam ide, mert beteg a gyereke...stb.
Gondoltam, atyaég, mindjárt ölre megyünk 1 kiló fügéért:-) AZtán szóltunk az eladónak, hogy esetleg van -e még a raktárban? Nos, 2 perc múlva már hoztak is 3 kartonnal, úgyhogy bőség zavara és 4 kilónyi füge összeszedése és kifizetése után nagy boldogan tértünk haza.
Majdnem 1 kiló gyakorlatilag még aznap elfogyott, a gyerekek úgy tömték magukba, mintha még sosem ettek volna - nemhogy fügét, de - semmit.
Aztán 10 darabból a múltkori kecskesajtos fügés kosárkákat kérte a család, Így kicsit kevesebb, mint 3 kilóval vágtam neki a fügelekvárnak.
És, mint ahogy már tudhatjátok, nem értem be a sima fügelekvárral, kellett bele egy kis csavar.
Szerencsére emlékeztem még egy amerikából kapott finomságra, a Ficocora, ami fügéből és kakaóból áll, a neve is ezért ficoco (figs and cocoa).
Gyorsan rákerestem a neten és találtam is jó sok amerikai receptet, így kicsit elegyítettem és ez alapján készítettem el az én ficocomat.

Hozzávalók:
3 kg füge
1 citrom leve
1 teáskanál vaníliakivonat
80 dkg cukor (ez a füge édességétől is függ)
3 púpozott evőkanál holland kakaópor

A fügéket alaposan megmostam, a szárakat levágtam és 8 részbe vágtam össze. Majd az egészet egy nagy lábasba tettem, leöntöttem a cukorral és kb 1 órán át állni hagytam, majd nagyon kis lángon elkezdtem főzni. Hozzáadtam a citromlét, összekevertem, hagytam kicsit bugyogni, majd a vaníliakivonat következett.
Ezután 3 órán át főztem, rotyogtattam a legalacsonyabb hőfokon, fedővel letakarva, mert elkezdett bugyogni és köpködni. Kb negyed óránként megkevertem, a vége felé még gyakrabban. Közben kóstolgattam, hogy kell -e még hozzá cukor, de szerencsére nekem nagyon sok érett fügém volt, így elég édesnek találtam a kész lekvárhoz. Aztán következett a botmixer, leturmixoltam a már amúgy is igen puha héjat is, aztán gyors próba: kistányérra cseppentettem a lekvárból és már dermedt is, azaz lehet üvegbe tenni.
Csírátlanított üvegbe töltöttem 1 üvegnyit, a többi lekvárhoz pedig hozzáadtam 3 evőkanál kakaóport, alaposan összekevertem, újabb kóstoláspróba és ha elég csokis, akkor a maradék is mehet az üvegbe. Nekem tökéletesen csokis-fügés lett, így 5 üveget meg is töltöttem vele, plusz maradt még egy kevés a másnapi reggelihez. A gyerekek persze szinte mind befalták, alig tudtam elrejteni egy keveset a fényképhez:-)

Próbáljátok ki, mert nemcsak kenyéren finom, hanem sok-sok édességet lehet ficocoból készíteni. Néhány tippet ITT találtok. Jó ficocozást:-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon inspiráló a bejegyzésed!!!! Szuperül néz ki - ezek szerint finom is :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, mindig pirulok a dicséreteidtől:-))) Nagyon-nagyon finom, én nutellás kenyér helyett ezt fogom adni a gyerekeknek, amíg van belőle:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...