2013. február 19.

Vargányás harcsaragu bulgurral

Imádtam az őszt, mert sikerült  - többek között - gyönyörű vargányákra is szert tennem. Amiknek egy részét persze megettük, de gondoltam a sivár télre is és fagyasztottam belőle. (a szárítással nem mertem kísérletezni, mivel nem hiszem, hogy a panellakásban jól szellőzött volna)
Jól jött most ez az adag vargánya, mivel az afrikai harcsafiléhez álmodtam finom vargányás mártást. Persze a végén az egészet jól összefőztem, és isteni vargányás hal lett a végeredmény. És hogy megint egy újabb körettel ismerkedjünk: bulgurt tettem a tányérra a szaftos halragu alá.
A bulgur nem más, mint búzatöret, ami más néven török rizsnek is neveznek. Mivel a készítése folyamán már előzőleg megpárolják, majd kiszárítják a búzaszemeket és ezután törik össze (és így kerül kereskedelmi forgalomba), így az elkészítésekor már nem kell sokáig főzni. Akár elég forró, sós vízzel leönteni és 10-12 perc alatt puha, ízletes köretet kapunk!

Hozzávalók:
2 szelet afrikai harcsa filé
1 nagy vargánya (nekem fagyasztott volt)
1 dl tejszín

bors
300 gramm bulgur
6 dl húsleves alaplé

A bulgurt egy lábasba tettem és felöntöttem a forrásban lévő húsleves alaplével, majd letakarva kb 12 percig hagytam állni, néha megkevertem.
A harcsafiléket kb 3*3 cm-es kockákra vágtam, kevés olívaolajon megpirítottam, majd hozzáadtam az összevágott vargányát, sóztam, borsoztam és együtt pirítottam tovább pár percig. Majd az egészet felöntöttem a tejszínnel, hagytam egyszer felrottyanni és lekapcsoltam alatta a gázt. Közben a bulgur is megpuhult, így már csak tálalni kellett!


Igazán egészséges és könnyű ebéd, próbáljátok ki bátran!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...