2013. december 12.

Paprikás pisztráng hirtelen sütve

Pisztrángot vettem és persze megint járt az agyam, miként is kéne elkészíteni. Egész nap mászkáltunk, én elég fáradt voltam, így nem akartam sok macerát. Döntöttem: a jó öreg paprikás lisztben forgatós, forró olajban kisütős megoldás mellett döntöttem. És milyen jól döntöttem. A férjem még a vacsora után fél órával is teljesen oda volt, hogy mostantól a pisztrángot csak így :-) Kívül ropogós, belül isteni szaftos. És ne féljetek a pikkelyektől, semmi nem érződik belőle!
A Lillafüredi Pisztrángtelep honlapján jótanácsokat is találtam az elkészítéshez, ezúton is köszönöm nekik.

Hozzávalók 4 személyre:
4 friss pisztráng

liszt
őrölt paprika
olaj a sütéshez

A pisztrángokat nem pikkelyeztem, csak megmostam a már kibelezett halakat, papírtörlőn leitattam róluk a vizet, majd besóztam és fél órára a hűtőbe tettem pihenni.
Majd felmelegítettem az olajat, és amíg az olaj hevült, paprikás lisztbe forgattam a pisztrángokat úgy, hogy a belsejük is paprikás lisztes legyen.
Majd a már tűzforró olajban, néha megforgatva, ropogósra sütöttem őket.
Köretnek én most pár csíkra vágott cukkinit pirítottam, de ha több időm lenne, biztosan EZT a zellersalátát készíteném elé hozzá.



3 megjegyzés:

  1. Hát igen, nem kell mindig mindent túlbonyolítani és extra különlegesen fűszerezni! Én is szívesen veletek vacsoráztam volna!! :))

    VálaszTörlés
  2. Na, ez az, amire én vágyom! Imádom!! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...