2013. február 27.

Lilahagyma lekvár

Még mindig tart a befőzős kihívás, egészen májusig, akkor telik le ugyanis az 1 év, amit bevállaltunk. Minden hónapban készítünk legalább egy finomságot és azt közzétesszük a befőzős csapat facebook oldalán.
Mivel már alig van hátra 1-2 hónap, mostanra már kicsit lelkesedését vesztett lett a csapat, így én is. A tél sem kedvez a lekvárkészítésnek, az idénygyümölcsök és zöldségek nem teremnek olyan bőséggel, mint nyáron. Viszont sült húsokat meg éppen ilyenkor eszik az ember leánya, legalábbis a zsírosabb-szaftosabb fajtát, amihez bizony jól tud jönni egy kiváló lilahagyma-lekvár.
Rengeteg recept kering a neten, próbáltam mindenki tapasztalatát belevinni az én kis lekvárkámba és bátran mondhatom, remekül sikerült.

Hozzávalók:
1 kg lilahagyma
40 dkg barnacukor
csipet só
5 evőkanál balzsamecet
2 dl fehérbor
1 rúd fahéj
2-3 darab szegfűszeg

A lilahagymát kevés olajon éppen csak megfonnyasztottam, majd hozzáadtam a cukrot, a sót, a balzsamecetet, a fehérbort és a fűszereket. A legalacsonyabb lángon főztem kb másfél órán át, amíg a hagymalekvár teljesen be nem sűrűsödött.
Ezután csírátlanított üvegekben mehetett is a szárazdunsztba.
(a befőttesüvegeket még a befőzés előtt alaposan elmostam és meleg (kb 120 fokos) sütőben kb 20 percig csírátlanítottam fedővel együtt úgy, hogy egy tálcára állítottam az üvegeket szájával felfelé és mellé tettem a tálcára a fedőkkel együtt)

Sült húsok mellé kiváló, de sajnos magában kóstolgatva is annyira finom, hogy vigyázzunk, maradjon mit eltenni :-)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...