2013. február 19.

Édes kuszkusz aszalt sárgabarack pürével és ragacsos pisztáciával

A "Jamie does"...marokkói részében láttam ezt az igen egyszerű receptet, és egy ideje már nagyon el akartam készíteni, de tegnap jött el a pillanat. És tényleg isteni, könnyű édesség, ráadásul alig van benne cukor, nem túl édes, szóval tökéletes...legalábbis nekem. A gyerekek úgy befaltak 1-1 csészével, hogy férjurammal csak lestünk! Pedig a sárgabarack püré savanykás volt a belefacsart narancs miatt és a kuszkusz sem volt az a tipikus édesség az egyetlen kanál méztől, amit belecsorgattam.

Legközelebb biztosan kipróbálom aszalt fügével is, mert az nagy kedvenc! De szerintem jó aszalt szilvával, aszalt vörösáfonyával is. Pisztácia helyett pedig jöhet szezámmag, fenyőmag, mandula... szóval vannak lehetőségek ebben az édességben bőven!

Hozzávalók:
200 gramm kuszkusz
200 ml tejszín
400 ml tej
1 marék aszalt sárgabarack apróra vágva
1 narancs leve
1 marék sózatlan pisztácia
2 evőkanál méz
csipet fahéj

Először is felforraltam vizet, majd az összevágott aszalt sárgabarackot leöntöttem annyi forrásban lévő vízzel, ami ellepi és hagytam puhulni.
Közben a kuszkuszt odatettem egfy lábasban a tejszínnel és a tejjel felöntve és alacsony lángon pár percig hagytam gyöngyözni, amíg el nem kezdte magába szívni a tejszínt és a tejet. Majd lezártam a gázt és fedő alatt hagytam teljesen megpuhulni. Ha a kuszkusz nagyon magába szívná a tejet - azaz kiszáradna - fel lehet önteni még kevés tejjel vagy vízzel. A végén 1 evőkanál mézet csorgattam hozzá és alaposan összekevertem.
Tálalás előtt a marék pisztáciát egy serpenyőben megpirítottam, majd a forró pisztáciára csorgattam 1 evőkanál mézet, amitől az a magokra karamellizálódott és finom, ragacsos pisztácia vált belőle.
Miután kis tálkákba szedtem a kuszkuszt, egy botmixerrel leturmixoltam a már megpuhult aszalt barackot és hozzáadtam először a narancs felének levét, majd - mivel elég sűrű lett a pép - a narancs másik felét is hozzáadtam.
A tálkákban lévő kuszkusz tetejére szedtem a barackpépből, majd megszórtam a ragacsos pisztáciával és leheletnyi fahéjjal meghintve kínáltam!

2 megjegyzés:

  1. Külön-külön is jöhet minden; na de így együtt! pompás

    VálaszTörlés
  2. kituno, epp most keszitettem el egy esos delutanon, pisztacia helyett szezammaggal, isteni :) koszi a receptet

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...