2013. február 12.

Marokkói töltött tengeri sügér


Hétvégén megint a Vásárcsarnokban jártam és csodaszép, friss tengeri sügért vettem. Mivel a Tarka Bárka születésnapi játékot hirdetett és a feladat egy finom halétel elkészítése és lefotózása, így mindenképpen valami különlegeset szerettem volna csinálni.
Ebben segítségemre volt Jamie Oliver is, hiszen marokkói ihletésű receptjei között találtam egy garnélával töltött halat, amit én most pár változtatással ugyan, de elkészítettem. Igaz, így az én ételem nem teljesen marokkói, de a fűszerezés, alapízek miatt meghagytam ezt az izgalmas nevet.

Gabának, a TarkaBárka blog írójának volt pár kérése a pályaművel kapcsolatban. A legfontosabb, hogy vegyük figyelembe a fenntartható halászatot (ITT kiderül, mi is ez) és olyan halból készítsük, ami szerepel a fogyasztásra javasolt halak listáján. Megjegyzem, érdemes minden halvásárlás előtt tanulmányozni ezt a listát és tudatosan vásárolni, ha azt szeretnénk, hogy az unokáink is ehessenek változatos halakat.
Lehetőség szerint kerülni kell a gyenge minőségű (pl pangasius) és kétes forrásból származó halakat, valamint  természetes alapanyagokból készüljön a halétel minden alkotóeleme. Ez szerencsére nem okoz problémát, hiszen már jó ideje nem használok ételízesítőt, porokat, készételeket...stb.
Így állt össze a kép, miszerint egy töltött tengeri sügér lesz a legjobb választás erre a versenyre! Most már csak drukkoljatok, hogy az én kis halacskám meggyőzze a zsűrit! :-)

Hozzávalók 2 személyre:
2 (kb 40 dkg-os) tengeri sügér
cérnametélt (vermicelli - én üvegtésztából készítettem, mert a kedvencem)
1 közepes cukkini
1 nagy paradicsom
1 tartósított citrom 
2 kávéskanál őrölt fűszerpaprika
2 kávéskanál harissa (arab csípős chilis fűszerkeverék)
1 kávéskanál őrölt gyömbér
1 nagy csipet őrölt római kömény

bors
6 garnélarák nyersen, megtisztítva

A sügért már a halasnál kértem, hogy belezzék ki és pucolják meg, így itthon nekem csak annyi dolgom volt vele, hogy alaposan átmostam (kiszedtem a szájában lévő apró rákot, ami valószínűleg az utolsó vacsorája lehetett, mi meg jót álmélkodtunk rajta)
Aztán kb 2 centis közönként beirdaltam, sóztam és a paprika-harissa-gyömbér-kömény fűszerkeverékből 1-1 késhegynyivel bedörzsöltem a hal mindkét oldalát.
Közben egy fazék forró vízbe tettem egy jó nagy marék üvegtésztát és hagytam megpuhulni, de nem teljesen, csak amolyan "al dente" módra. Amikor elkészült, kiszedtem a tésztát egy tálba, ráöntöttem 2 teáskanál halszószt és 1 teáskanál szójaszószt (igen, tudom, ez nem marokkói:-)))), alaposan összekevertem és hozzáöntöttem a maradék fűszerkeveréket, amivel szintén alaposan elkevertem. Majd a fűszeres tésztára reszeltem a cukkinit, apró kockákra vágtam a paradicsomot és a tartósított citromot és ezeket is mind a tésztába kevertem. Ha kell, még után lehet sózni.
(Tartósított citromot kezeletlen citromból lehet készíteni. A citromokat a készítés előtt 1-2 napig áztassunk be vízbe, majd metsszük be kétrét úgy, hogy ne vágjuk át teljesen a citromot, hanem amolyan szétnyitható keresztvágás legyen rajta. Ebbe a vágásba szórjunk 2 evőkanál sót, majd amennyire tudjuk, nyomjuk össze újra a citromokat és tegyük bele egy üvegbe, szorosan egymás mellé. Ezután öntsük fel annyi frissen facsart citromlével, ami ellepi és 1 hónapig érleljük. Ezalatt a héja szinte kifehéredik. Felhasználáskor mossuk ki belőle a sót, sőt, ha nagyon sós a belseje, azt is ki lehet kaparni.)
Ezután fogtam a halakat és megtöltöttem a belsejüket a zöldséges tésztával. Ami tészta maradt azt egy tűzálló tál aljára halmoztam, mintegy megágyazva a halaknak. Majd erre fektettem a sügéreket és a hasukba, a tészta-töltelék mellé még benyomkodtam 3-3 garnélát is.
Az egészet meglocsoltam kevés olivaolajjal és 25 perc alatt ropogósra sütöttem.

És mivel a család imádja a kelbimbót, a gyerekek kedvéért pároltam a sütőben pár kelbimbót is, amit kicsit sóztam, meglocsoltam olívaolajjal és megszórtam reszelt cheddar sajttal. 

Próbáljátok ki, igazán különleges, finom halétel. Szerencsére a tengeri sügér szinte szálka nélküli, feszes húsú, és igen jó ízű hal, így a szálkától félők is bátran kipróbálhatják!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...