2013. február 27.

Paradicsomos kagylósaláta

Imádom a kagylót és amikor csak tudok, próbálok hozzájutni több fajtához is. És akkor bizony jajjj a mélyhűtőmnek, mert megveszek 2-3 félét és a család pár hétig kagylómérgezéstől szenved. No, nem az igazitól, csak a sok kagylós ételtől, amiket készítek nekik. Próbálom mindenbe belecsempészni: rizottóba, spagettibe, salátába, bármibe, amibe csak lehet.
Most is így történt. Az ihletet párom öccse adta, aki meglepett egy készen kapható kagylókészítménnyel, amit persze azonnal befaltunk, de olyan finom volt, hogy muszáj volt "újraalkotni". A címke szerint volt benne kagyló, paradicsom, kaliforniai paprika, hagyma, csemegeuborka és paradicsompüré. Így aztán nekiláttam.

Hozzávalók:
1 fej jégsaláta
2 marék pucolt kagyló
1 paradicsom apró kockákra vágva
5 csemegeuborka apró kockákra vágva
1 lilahagyma kockákra vágva
1/2 piros kaliforniai paprika apró kockákra vágva
paradicsompüré
balzsamecet
1 evőkanál cukor

bors

A kagylót (tisztított, előfőzött) kevés olívaolajon  megfuttattam, majd hozzáadtam az apróra vágott zöldségeket (paradicsom, paprika, uborka, lilahagyma), pár evőkanál paradicsompürét, kevés balzsamecetet, sót, borsot és a cukrot , majd alaposan elkevertem.
Kb 5 perc összefőzés után lezártam alatta a gázt és hagytam kihűlni, majd hűtőbe tettem.
Közvetlenül a tálalás előtt a jégsalátát összevágtam nagyobb darabokra,  összeforgattam a paradicsomos-zöldséges kagylóval és már ehettük is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...