2013. február 15.

Pisztáciás-ricottás kekszroló

Baracskay Angéla megint meg tudott győzni arról, hogy mennyire jó édességet készíteni. Pedig immáron 7. hete vagyok édesség-elvonón. Na, jó, azért nem tartom nagyon durván, mert a családnak kb heti egyszer készítek valami finomat és akkor én is belekóstolok.
De ez a mai recept mindent vitt, nem bírtam magammal és két tekercset is befaltam!
Nagyon hasonlít a szicíliai cannolira, azaz a finom, ricottás töltelékkel jól megtöltött vékony keksztekercsre, a tésztája mégis kicsit puhább és vastagabb. A töltelék viszont ugyanaz: ricotta, étcsokoládé és tört pisztácia! Egyszerűen mennyei trió!

Hozzávalók 15 tekercshez:
120 gramm barna cukor
120 gramm liszt
70 gramm vaj
2 gramm sütőpor
csipet só
5 gramm fahéj
víz (annyi, amitől a tészta puha-ragacsos lesz)

töltelékhez:
200 gramm ricotta
20 gramm porcukor
50 gramm étcsokoládé
3 evőkanál tört pisztácia

A barna cukrot kikevertem a vajjal, majd hozzáadtam a liszt felét, a csipet sót és a fahéjat. Ehhez öntöttem kevés vizet, jól összekevertem, majd hozzáadtam a liszt másik felét, összekevertem, végül annyi vizet adtam hozzá,amitől kicsit ragacsos, mégsem nyúlós masszát kaptam. Ezt a tésztát betettem a hűtőbe 1 órára, majd , amikor megkeményedett, kilisztezett munkalapon kinyújtottam (a tészta mindkét felét beliszteztem, különben nyújtás közben ráragad a sodrófára) és fánkszaggatóval kis tésztaköröket vágtam ki belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam (egyszerre 6 tésztakarikát sütöttem ki) és 180 fokon 8-10 percig sütöttem.


Utána nagyon gyorsan kellett dolgoznom: egy nemrég kifogyott alufólia tartókartonját használtam a kisült tészták meghajlításához: amíg a tészta forró, meg lehet formázni. Így gyorsan rátekertem a rúdra, rálapogattam, és ahol megtört a tészta, ott összenyomogattam és hagytam kicsit hűlni. Egy rúdra nekem 3 tészta fért, majd gyorsan lehúztam őket és következett az újabb 3, még forró tészta.
Aztán, amikor már az összes tészta felvette ezt a kis tölcsér-formát, elkészítettem a tölteléket.
A ricottát kikevertem a porcukorral, azután hozzáadtam az előzőleg sodrófával apróra zúzott pisztáciát és étcsokoládét, majd ezt a finomságot töltöttem a keksztekercsek belsejébe.
Végül mindegyik ricottás töltelék tetejét zúzott pisztáciával szórtam meg és fogyasztásig hűtőben tároltam!
Készítsétek el, egyszerű, gyors édesség (a tészta hűtőben pihentetését leszámítva) és nagyon-nagyon finom!


3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...