2012. február 10.

Túrótorta

Barátnőm megkért, hogy készítsek egy ismerősének szülinapi tortát. Rövid tanácskozás után úgy döntöttünk, hogy a barackos túrótorta lesz az igazi!

Hihi, gondolom most a tortarajongók felsóhajtanak, hogy végre hozzájutnak egy recepthez. Megnyugtatlak titeket, hétfőn a rolettis csokoládétorta receptjét is felteszem, mivel vasárnapra azt fogok készíteni, szintén szülinapra.

Szóval kezdjük a piskótával. Nekem itthon 23 centis a formám, és 10 tojásból szeretem csinálni, mert szép magas lesz. Hogy ne folyjon ki sütés közben, a formát körbeveszem sütőpapírral úgy, hogy kilógjon a formából, így tartani tudja az esetleg megemelkedő tésztát.

Hozzávalók:
10 tojás
10 evőkanál liszt
10 evőkanál cukor


A 10 tojást szétválasztom, a fehérjét habbá verem, de nem kell kőkeménnyé, mert akkor nagyon megemeli a piskótát, ami később jobban összeesik.
A sárgáját a cukorral habosra keverem "fehéredésig", majd hozzáadom a lisztet, vigyázva, hogy ne csomósodjon be. A végén hozzáforgatom a habot, nem muszáj finomkodni.
Aztán 180 fokos sütőben kb 1 órát sütöm úgy, hogy az első 20 percben nyugton hagyom, aztán egy villával kitámasztom a sütő ajtaját, hogy menjen egy kis levegő, így nem fog hirtelen összeesni, amikor kezd kihűlni.
Azért én a 40. perctől már folyamatosan kukokolom, mert volt, hogy már az 50. percben kész volt, de úgy is jártam, hogy 1 és negyed órát kellett sütni. Érdemes egy hústűvel időnként megszurkálni, mert ha a tűn tészta marad, akkor belül bizony még nyers a piskótánk.

Túrókrém hozzávalók:
fél kiló túró
500 ml habtejszín
6-8 evőkanál porcukor/méz (ízlés szerint)
vaníliakivonat
citromhéj

Én most mézzel csináltam, szerintem finomabb és talán egészségesebb is.
A habtejszínt keményre verem, majd hozzáadom a cukrot/mézet és habverővel lassú fokozaton tovább verem. Közben lassan hozzáadagolom a túrót is, amit előtte alaposan összemorzsoltam.
A habverővel addig keverem a masszát, amíg szinte egynemű nem lesz, de azért maradjanak benne érezhető túródarabkák is. Hozzáadok kevés vaníliakivonatot, jól összekeverem és már kész is a krém.

TIPP: a vanília kivonattal és aromával vigyázzatok, nem összekeverni! A kivonat az eredeti vaníliából és valamilyen szirupból készített esszencia, ami finom és természetes. Viszont az aromába mindenféle természetellene anyagot tesznek, nem igazán ajánlom. Persze legjobb a vaníliarúd. Apósomtól tanultam évekkel ezelőtt (köszönöm-köszönöm:-)), hogy a félbetört vaníliarudat beleteszi a porcukros edénybe és mindig feltölti cukorral, így már nem kell hozzáadni semmiféle aromát vagy kivonatot: finom vaníliaíze lesz a cukornak.

Szóval piskóta kész, túrókrém kész. Én most konzerv barackot vettem és apró kockára vágtam. Nyáron persze kötelező az idénygyümölcs használata, de most, a téli hideg hónapokban felmentést adtam magamnak:-)


Fogom a piskótát és 3 részre vágom (a DesszertMesternél vásárolt kiváló piskótaszeletelőmmel).
Az alsó részre kenek ugyanolyan vastag réteg krémet, mint amilyen a piskóta. AZtán teleszórom gyümölcsdarabokkal, majd piskóta, krém, gyümölcs és újra piskóta. Az egészet beborítom vastagon krémmel, aztán kedvem szerint díszítem.
Én most késsel kapargatott étcsokoládé forgáccsal és ezüst cukorgyönggyel tettem kívánatossá.

És az eredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...