2012. február 6.

Tiramisu és epres tiramisu

Végre kicsit jobban vagyok, így bepótolom a sok-sok elmaradt receptet. Kezdem a tiramisuval.
Ez az édesség szerintem az egyik legnagyszerűbb finomság, amit az olaszok kitaláltak!
Könnyű, krémes, kávés, szinte szétolvad a szádban. Nem túl édes, nem is túl piskótás. Egyszóval tökéletes!

Már sokféle tiramisuval próbálkoztam, de nekem ez az a recept, ami a legjobban hasonlít az Olaszországban kóstolt tiramisuhoz. Azaz talán ez a legolaszabb. És számomra ez is a legfinomabb.
A receptet egy olasz szakácstól lestem el, asszem talán a Travel and Living csatornán, így igazán autentikusnak is mondható:-)
Nyáron markásítom és eperrel készítem. De lássuk először az "eredetit":

Hozzávalók:
6 tojás sárgája
10-15 dkg cukor (ki mennyire szereti édesen)
vanília kikapart belseje/vaníliás cukor
500 gramm mascarpone/Philadelphia natúr krémsajt
babapiskóta
kávé
kakaópor/csokiforgács

A tojások sárgáját vízgőz felett puding sűrűségűre keverem a cukorral és a vaníliával. Fontos, hogy folyamatosan kevergessük, különben a széle elkezd rántottásodni.

Ha már látszik a krémben a fakanál/habverő nyomvonala, akkor tökéletes a krém sűrűsége.
Várok egy kicsit, amíg a krém kihűl, majd belekeverem a mascarponét. Nagyon alaposan keverjük el, hogy ne maradjanak benne mascarpone darabok, azaz a krém legyen teljesen egynemű.

Közben kb fél liter kávét főzök (én most koffeinmenteset csináltam, mivel a gyerekek is ettek belőle, nem is keveset:-)))
A kávéban éppencsak megmártom a babapiskótát, és már teszem is a tál aljára. A piskóta kb fél óra alatt teljesen meg fog puhulni a kis kávétől és a mascarponés krémtől. Amikor egy sor piskótával megvagyok, leöntöm az egészet a krém felével és kanállal elegyengetem, hogy mindenhol befedje a piskótákat.
Aztán megint kávéba mártott piskótasor következik, majd a krém másik fele.
A tetejére kakaóport, vagy étcsokoládé csokiforgácsát szórom.



Az epres változatot nyáron készítem, amikor friss epret lehet kapni - és olyankor jobban is esik a savanyú íz. Télen lehet próbálkozni naranccsal, bár még nem próbáltam, de legközelebb, amíg még tél van, megcsinálom úgy is.
Visszatérve az eperre:
A változtatás annyi, hogy kávékrém helyett az epret lepürésítem botmixerrel, ha kell, kevés vizet, vagy valamilyen piros szörpöt öntök hozzá és ebbe mártogatom a piskótákat. Aztán jöhet a mascarponés krém, utána megint egy sor eperlébe mártott piskóta. Utána a megmaradt eperpüréről leöntöm a lét és a felső sor piskótára kenem a pürét és erre öntöm rá a mascarponés krém másik felét. A tetejét pedig nem kakaóporral, hanem félbe/negyedbe vágott eperdarabokkal díszítem!
Isteni frissítő édesség nyári napokon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...