2012. november 13.

Tojáslikőrös bonbon

Totális bonbon-lázban égek, eszméletlen jó érzés saját bonbonokat csinálni! Mindenkit bíztatok: próbáljátok ki, mert fantasztikus, amikor a bonbonok egymás után potyognak ki a formából és látod, hogy szép, és egyben van (ha meg törött, akkor gyorsan megeheted), aztán szépen sorba rakod, csodálod és már alig várod, hogy beleharaphass és érezd, hogy egy igazi csodát alkottál! Na, ez valami eszméletlenül felemelő érzés!!! Karácsony jön, és még csak nem is kerül sokba az egész.
Vágjatok bele és lássátok a csillogó szemeket: akár a családét, akár a barátokét, akár egy jó szomszédét vagy egy kedves kollégáét.

Hozzávalók 30 bonbonhoz:
200 gramm fehércsokoládé
50 gramm étcsokoládé

Töltelékhez:
50 ml tejszín
70 gramm fehércsokoládé
kb 9 cl tojáslikőr

Elsőként ismét a krémet készítettem el, hogy a hűtőben kicsit szilárduljon (bár ez igazi jó folyós krém lett!) Szóval felforraltam a tejszínt, lezártam a gázt, majd beletördeltem a csokit és addig kevergettem, amíg teljesen elolvadt. Ezután beleöntöttem 3 felespohár (összesen 9 cl) tojáslikőrt (illetve belekanalaztam, mert az Advocaat iszonyúan sűrű). Kézi habverővel alaposan összekevertem és ment a hűtőbe, amíg a bonbonhüvelyhez szükséges fehércsokit temperáltam.

Fogtam 200 gramm fehércsokoládét (Lidlben véve) és a háromnegyedét vízgőz felett egy tálban megolvasztottam. A maradék egynegyed részt nagyon apróra vágtam és apránként az olvadt csokihoz adtam, kevergettem, amíg el nem olvadt. Mire az összes aprított csoki elolvadt, a csokoládém 28 fokos lett , ami tökéletes hőmérséklet a fehércsokis bonbonkészítéshez. A kevergetés pedig elengedhetetlenül szükséges a temperáláshoz, azaz a csoki kristályszerkezetének megváltoztatásához, különben a dermedt csoki nem lesz roppanós és fényes. Ezután a szilikon bonbonformákat egy tiszta ecsettel kikentem az olvadt csokival és a hűtőbe tettem dermedni. Kb 10 perc után megnéztem, a csokihüvely tökéletesen megdermedt, és újra átkentem csokival, nehogy valahol túl vékony legyen és a formából kinyomva összetörjön.

Újabb pár perc dermedés, majd a csokihüvelyekbe beletöltöttem egy kiskanál segítségével a tojáslikőrös krémet.
Figyeljünk, hogy a töltelék semmiképpen ne érjen a hüvely fölé, legyen hely a talpnak is!

Ismét hűtőben pihentetés, (de most másfél órán keresztül, hogy a folyós töltelék alaposan megbőrösödhessen!) majd amikor a töltelék megbőrösödött, kevés étcsokit mikróban felmelegítettem, majd jól összekevertem és kiskanállal óvatosan a töltelékekre csorgattam, azaz talpakat készítettem.

Itt szeretném megköszönni a jó tanácsokat Praliné Zsuzsinak, nélküle ez a folyamat sokkal küzdelmesebb és kudarcokkal övezett lett volna!

Ismét hűtő, fél óra múlva pedig szépen kifordítottam a bonbonokat a szilikonformákból. Késsel eligazgattam a kiálló talpszéleket és már kínáltam is a családnak.
Vigyázat, nagyon folyós és nagyon alkoholos:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...