2012. november 15.

Csicsóka-pite

A piac tele van csicsókával, ami azért is nagyszerű, mert a csicsókában ilyenkor található a legtöbb vitamin és ásványi anyag! Használjuk ki és együk belőle sokat, mert kevesebb a szénhidrát tartalma, mint a krumplié és sokkal egészségesebb. Igaz, kicsit édeskésebb az íze (kb, mint a megfagyott krumplié), de ezt az ízt kifejezetten imádom benne.

És aki még nem ismerné, íme a csicsókáról pár hasznos mondat:
gumós zöldség (akár a krumpli, a föld feletti része pedig a napraforgóra hasonlít (mivel távoli rokonok is). A gumója fehér és ropogós, íze édeskés. Felszíne nagyon barázdált, elég nehezen tisztítható, érdemes friss gumókat venni, aminek a héját elég egy körömkefével áttisztítani.
Fruktóztartalma miatt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják, a diabéteszesek fontos alapanyaga.
A csicsóka az eddig ismert leggazdagabb inulin forrás. Az inulin az az anyag, ami segíti az öngyógyulást. Innen ugyebár már kitaláljuk, mennyi mindenre is jó a csicsóka! (szív- és érrendszeri betegségek, rák, allergiák....stb)

Apósom fantasztikus csicsóka salátát szokott készíteni belőle, én most egy egytálétellel próbálkoztam.

Hozzávalók:
1 kg csicsóka
3 dl tejszín
1 tojás
1 fej vöröshagyma apróra vágva
2 gerezd fokhagyma
5 szelet füstölt sonka
2 evőkanál megpirított kockabacon
15 dkg reszelt trappista
5 dkg reszelt parmezán
8 levél friss bazsalikom

A csicsókát meghámoztam és vékony szeletekre vágtam. Egy pitesütő tál alját körberaktam a csicsóka-szeletek felével,sóztam, borsoztam. Majd erre szórtam a vöröshagymát, a pirított kockabacont, a rusztikusan kézzel összetépkedett füstölt sonka szeleteket, a bazsalikomot és az egészet alaposan megszórtam a reszelt trappistával. Ezután a tetejét is beborítottam a maradék csicsóka szeletekkel, vigyázva, hogy mindenhova jusson a csicsókából. Egy kis tálkában az 1 darab egész tojást összekevertem csomómentesre a tejszínnel és a zúzott fokhagymákkal, majd óvatosan a rakott csicsókára öntöttem. (nekem a tejszín így a pitéstál kb háromnegyedéig ért. Ennél tovább ne is töltsük, mert sütés közben ki fog rotyogni)
Végül az egészet megszórtam reszelt parmezánnal és ment is a 200 fokos sütőbe kb 30-40 percre. Sütés közben folyamatosan nézegettem, nehogy megégjen a teteje.

Önállóan is megállja a helyét, de nagyon finom köret sült húsok mellé is.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...