2012. november 6.

Fokhagymás-rozmaringos pirított velő karamellizált szőlővel


Hannibal Lecter megjelenése óta a sertés agyvelő fogyasztása eléggé megcsappant a világban, pedig egy fantasztikusan krémes, különleges ételtől fosztja meg magát az, aki nem meri megenni.
Igen, tudom, nem egészséges, sőt. Dietetikusok nem javasolják, mert nagyon magas a koleszterintartalma. De néhanapján az ember velőimádattól szenvedő lánya bizony megkívánja és vesz belőle 20 dekát, ami bőven elég egy kétszemélyes előétel elkészítéséhez!

Az ötlet ismét hirtelen jött, a Sparban megláttam akciósan és vettem is azonnal, gondoltam, vacsi előtt jól fog jönni egy kis bűnözés, pirítva és pirítóson.
Aztán itthon elkalandoztak a gondolataim, egészen más ízvilág felé. Az ebédlőasztalon ott állt a szőlő, az ablakban a rozmaring és egy félig megpucolt fokhagyma, és már láttam is magam előtt az ízek összeolvadását egyetlen ízbombává, ami csak úgy szétolvad a számban, őrületes emléket hagyva hátra még hosszú percekig.

Hozzávalók:
20 dkg sertés agyvelő (jajjj, de szörnyű ezt így leírni)

bors
1 evőkanál olaj
pár levél rozmaring
2 gerez, vékony karikákra vágott fokhagyma
4 nagy szem szőlő
csipet cukor

A velőt nagyon alaposan megmostam és amennyire tudtam, lehúzkodtam a vékony hártyát róla.
Pár rozmaringlevelet is leszedegettem a kis bokromról és lazán félbevágtam. Aztán megpucoltam 2 gerezd fokhagymát és nagyon vékony karikákra vágtam.
Ezután jött a boszikonyha. Serpenyőben 1 evőkanál olajat felforrósítottam, majd fél percre beledobtam a fokhagyma karikákat. Ezután rádobtam a rozmaringleveleket és már rá is tettem erre a fűszeres alapra a velőket, szépen egymás mellé. A felül lévő felületüket alaposan megsóztam és megborsoztam, majd kb 1 perc sülés után megfordítottam, a másik oldalt is megsóztam és ezt az oldalt is 1 percig sütöttem., Aztán kicsit visszafordítottam még az először sütött oldalára, hogy kicsit piruljon, majd kiszedtem az összes finomságot egy tányérra. Aztán ugyanebbe a serpenyőbe (amiben maradt még kevés só, bors és rozmaringdarabka) beledobtam a félbevágott szőlőszemeket, megszórtam egy csipat cukorral és hagytam, hogy a cukor rákaramellizálódjon a szőlőszemekre. Amikor elkezdtek barnulni, kiszedtem a szőlőket is.
Tálaláskor a velőre tettem a fokhagymából és a rozmaringbőól is, mellé pedig a karamellizált szőlőszemeket sorakoztattam..

Aki vevő az ilyen ínyenc finomságokra, próbálja ki gyorsan!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...